شناسهٔ خبر: 20045418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات شیب شیروانی در 750 کیلومتر از راه سمنان انجام شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: برای جلوگیری از واژگونی خودرو ها و افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی در بیش از 750 کیلومتر از راه های این استانْ عملیات شیب شیروانی انجام شد.

صاحب‌خبر -

سید عبدالحمید نژاد صفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کویری بودن مسیر و خستگی رانندگان در محورهای این استان بیشترین دلیل تصادف را به خود اختصاص داه است و اصلاح شیب شیروانی تا حد زیادی می تواند در این واژگونی ها را بدون تلفات کند.
وی اظهارداشت : در سه سال گذشته بیش از 50 هزار نهال در اطراف توقفگاه ها و سکوهای نماز واقع در محورهای ارتباطی این استان کاشته شده که این امر در افزایش پوشش گیاهی حاشیه محورهای استان و رغبت مسافران برای اقامت موقت بسیار تاثیرگذار است.
مدیرکل راه و ترابری سمنان با اشاره به کاهش 36 درصدی تصادفات در محورهای ارتباطی این استان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزود: تصادف های منجر به فوت نیز امسال حدود 14 درصد کاهش یافته و این سیر نزولی نشان می دهد باید بیش از پیش به مبلمان جاده ای توجه کرد.
نژادصفوی درباره رفع نقاط حادثه خیز محورهای این استان گفت: در سال 96، 40 نقطه پرحادثه شناسایی شده و با اصلاح، این نقاط به هشت مورد رسیده و همچنین سال 95 نیز 20 نقطه دیگر شناسایی شده بود.
وی ادامه داد : 19 نقطه پرتصادف استان پیش از آغاز سفرهای تابستانی مشخص شد و با بررسی دوباره اگر نیاز به اصلاح هندسی داشته باشد، انجام می شود.
نژاد صفوی ادامه داد : قطعه اول باند دوم محور سمنان - فیروزکوه ، تا شهریور ماه امسال به پایان می رسد.
وی تصریح کرد : عملیات خاکبرداری این قطعه 11 کیلومتری به صورت 100 درصد انجام شده و احداث ابنیه فنی 90 درصد انجام و امکان سنجی مورد نیاز طرح نیز 85 درصد در محل حمل شده است.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ساخت جاده دامغان- معلمان از سال 94، گفت : تمام معاونت های وزارت راه و شهرسازی از این طرح بازدید کردند و در حالی که نبود اعتبار موجب رکود کار شده بود ، در اقدامی اجهادی نقشه های طرح از وزارتخانه گرفته شده و 36 کیلومتر از آن به صورت امانی و امکانات اداره کل بدون یک ریال اعتبار بیشتر، آغاز شد.
نژاد صفوی اضافه کرد : اکنون بیش از 60 درصد این طرح اجرا شده و عملیات خاکی آن مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و پس از این بازدید به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور شناخته می شود.
660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

نظر شما