شناسهٔ خبر: 20045352 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روز جهانی قدس در پاکستان

روز قدس ؛ نمایش اتحاد مسلمانان پاکستان در روشنگری علیه جنایات رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما ؛ از اسلام آباد ، به مناسبت روز جهانی قدس ، اسلام اباد پایتخت پاکستان میزبان برگزاری همایش ها و برنامه های مختلفی با موضوع قدس و فلسطین بود.
«قدس، چراغ راه نهضت های بیداری اسلامی» موضوع همایشی بود که با حضور شخصیت های برجسته مذهبی ،سیاسی و دانشگاهی و با تلاش رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و همکاری موسسه مطالعات صلح و دیپلماسی پاکستان در حمایت از آرمان های فلسطینیان برگزار شد.
در این همایش اعضای گروه تواشیح «نور» اعزامی از ایران نیز با اجرای چند قطعه زیبا از جمله اجرای قطعه ای درباره «قدس شریف» و نیز اجرای قطعه هایی ویژه ماه مبارک رمضان، حال و هوایی خاصی به این همایش دادند.
در این همایش «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در سخنرانی خود به زبان اردو از توجه مردم مسلمان و دولت پاکستان به مسئله فلسطین و حمایت از فلسطینیان قدردانی کرد. 
هنردوست با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که جمعه الوداع است به عنوان روز قدس نام گذاری کردند، گفت: در سکوت نهادهای بین المللی و حمایت استکبار جهانی نسبت به خشونت و جنایت علیه مردم فلسطین، این روز در نظر گرفته شده تا از حق مردم آن سرزمین حمایت و جنایات رژیم صهیونیستی بر ملا شود. 
سفیر کشورمان با بیان اینکه روز قدس تنها متعلق به مردم فلسطین نیست بلکه یک روز جهانی اسلامی است، این روز را روز انسجام و وحدت مسلمانان دانست . 
همچنین ضیافت افطاری سفارت کشورمان در پاکستان به مناسب «روز جهانی قدس» برگزار شد
در این مراسم تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی، دینی، علمی و رسانه ای و رهبران و اعضای ارشد احزاب و گروه های مختلف مذهبی و سیاسی پاکستان و نیز جمعی از دیپلمات های کشورهای اسلامی مقیم اسلام آباد شرکت داشتند.
«رضا ربانی» رئیس مجلس سنای پاکستان، هم میهمان ویژه این مراسم بود 
شورای همبستگی ملی پاکستان مشتمل بر 28 حزب و گروه سیاسی مذهبی اعم از شیعه و سنی هم همایشی با عنوان «روز قدس» در اسلام آباد برگزار کرد.
در این همایش شخصیت های برجسته شیعه و سنی با تاکید بر وحدت مسلمانان به بیان جنایات رژیم صهیونیستی پرداختند.
امسال روز قدس در پاکستان نمایش اتحاد مسلمانان این کشور در روشنگری جنایات رژیم صهیونیستی و خیانت برخی کشورهای عربی در قبال فلسطین و برقراری ارتباط آنان با اسرائیل بود.

نظر شما