شناسهٔ خبر: 20045344 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجازات فریب داور با کمک فناوری ویدئویی در بازی فوتبال

تهران - ایرنا - «هوارد وب» داور مطرح فوتبال جهان هشدار داد با سیستم کمک داوری ویدئویی در مسابقات فوتبال، فریب داور بلافاصله با مجازات روبرو خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه تارنمای خبری یورواسپورت، در سیستم کمک داوری ویدئویی، داور می‌ تواند در حین بازی و به صورت مستقیم از کمک داوران ویدئویی بازبینی یک صحنه را درخواست کند.
«هوارد وب» داور مطرح فوتبال است که پس از سال ها داوری در فوتبال انگلیس بازنشسته شد.
این سیستم در حال حاضر در جام کنفدراسیون ها 2017 که در روسیه در حال برگزاری است، اجرا می شود. قرار است این سیستم از 13 مرداد در لیگ برتر فوتبال آمریکا به کار گرفته شود.
به گفته این داور انگلیسی، ورود سیستم کمک داوری ویدئویی عامل بازدارنده مهمی در مقابله با فریب داور در فوتبال خواهد بود.
سیستم کمک داوری ویدئویی برای قضاوت در مورد اعتبار گل های مورد اختلاف، پنالتی ، کارت زرد به کار می رود.
اگر داور به بازیکنی مظنون شود که قصد فریب داور را در محوطه جریمه داشته باشد، با استفاده از کمک داوری ویدئویی می تواند هر گونه تردید را برطرف کند و دستکم به صدور یک کارت زرد بیانجامد.
موضع وب در مورد ضرورت استفاده از فناوری ویدئویی پس از حادثه ای در سال 2009 تغییر یافت. برخورد دست «تیری هنری» در به ثمر رسیدن گل پیروزی بخش فرانسه در رقابت های مقدماتی جام جهانی به حذف ایرلند انجامید.
وب بعد از بازنشستگی از داوری، مدیر عملیات سیستماتیک داوری ویدئویی در لیگ برتر آمریکا شده است.
وی در مورد فریب داور در مسابقات گفت: اگر خطا مستلزم اعطای پنالتی باشد، این سیستم می تواند خطا را بررسی کند و به داور کمک کند تا اخطار یا پنالتی اعلام کند.
وب گفت: این شیوه به مجازات فوری بازیکن خاطی می انجامد که بسیار بهتر است.
یک آزمون بزرگ برای این سیستم جام جهانی 2018 است. هیات بین المللی فوتبال که نهاد قانونگذاری این ورزش است، اعلام کرده است در سال 2018 یا 2019 در مورد گنجاندن این سیستم در قوانین فوتبال تصمیم می گیرد.
ورزشی**1584**
مترجم:مولوی*انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما