شناسهٔ خبر: 20045333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنگستان:

انس و الفت با کلام وحی منحصر به ماه مبارک رمضان نباشد

بوشهر - مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه تنگستان گفت: اینکه ما فقط در ماه مبارک رمضان بخواهیم انس و الفت با کلام الهی داشته باشیم و در دیگر ایام سال به سراغ آن نرویم اشتباه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی دشتی حسینی صبح شنبه در آیین اختتامیه کلاس‌های قرآنی ماه مبارک رمضان گفت: قرآن در قبال محجور کنندگانش به پیشگاه الهی شکایت خواهد کرد و کسانی که قرآن را نه تنها نخوانده بلکه در آن تدبر نکرده و به دستورات قرآن نیز عمل نکنند در این مسیر قرار خواهند گرفت.

وی افزود: قرآن نور الهی است و نباید از آن فاصله گرفت چرا که هر قدر که ما از کلام خدا فاصله بگیریم همان مقدار از مسیر هدایت الهی دور خواهیم شد و راه سعادت را گم می‌کنیم.

دشتی حسینی تصریح کرد: مسلمانان بر این اعتقاد هستند که قرآن کریم به وسیله پیامبر بر مردم نازل شده است و کلام حق تعالی است پس با اعتقاد قلبی کلام الهی را درک کرده و به باور عمیق نسبت به آن می رسند.

وی بیان داشت: قرآن کریم در خیلی از آیات خود هل من مبارز طلبیده است و به همه تاکید دارد که هر کس مدعی است که قرآن کلام خدا نیست و سخن انسان است مثل آن را بیاورد.

دشتی حسینی گفت: خداوند در قرآن کریم در یک جا می‌فرماید یک کتاب، در جایی دیگر از سوره و در جایی از ۱۰ آیه نام می‌برد که مثل قرآن بیاورید و از همه نه تنها یک شخص بلکه همه عقلا را برای این مهم فرا می‌خواند.

وی افزود: تا الان در دنیا قرآن در همه جای دنیا به یک شکل است چه در بین شیعه و چه در سنی و حتی وهابیون کلام وحی به یک شکل در دسترس مسلمانان جهان قرار دارد.

حجت الاسلام دشتی حسینی خاطر نشان کرد: از معجزه قرآن است که تا به حال ما تعدد آن را نداشته ایم و خیلی برای مبارزه با کلام وحی اندیشمندان غیر مسلمان و ضد اسلام نشست‌های در رابطه با شیوه مبارزه با کلام وحی را مورد بررسی قرار داده اند تا جایی که از سر ناتوانی برای مبارزه با کلام الله آن را به آتش کشیدند و نتوانستند تحریف قرآن را ثابت کرده و همواره شکست خورده‌اند.

لزوم حرکت در مسیر اخلاق‌مداری

یکی از روحانیون اعزامی از قم در ادامه گفت: در ماه مبارک رمضان همه تلاش کردند تا با نزدیک کردن خودشان به خدای منان پله های معنویت را طی کنند و برای تداوم این معنویت افزایی می‌توان با مطالعه و سرگذشت انسان‌های پاکی که اخلاق مدار بودند در حرکت در این مسیر موفقیت گام برداشت.

حجت الاسلام عباسعلی موحد زاده ضمن اشاره به اینکه مطالعه سرگذشت زندگی بزرگانی که در مسیر اخلاق مداری موفق بوده اند لازمه کار نیروهای انقلابی است گفت: امروز پاسداران و بسیجیان با الگو قرار دادن شهدای والایی که راه سعادت را در یک شب طی کرده اند و با مطالعه زندگی سراسر نور این انسانهای خدایی می‌توانند خود را از معنویت هر چه بیشتر جدا نکنند.

وی با اشاره به اینکه شهدا ستاره‌هایی هستند که برای هدایت ما راه و مسیر را مشخص کرده‌اند گفت: شهدا چون هم سن، هم صنف و هم لباس شما پاسداران بودند می‌توانند بهترین الگو برای شما باشند.

 در پیان این مراسم به برترین های قرانی هدایایی به رسم یاد بود اهدا شد.

نظر شما