شناسهٔ خبر: 20045218 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشروی ارتش سوریه در استان دیر الزور و بازپس‌گیری ده‌ها کیلومتر از مناطق مرزی

71516

نیروهای ارتش سوریه توانستند، در داخل استان دیرالزور پیشروی کرده و کنترل ده‌ها کیلومتر را در این منطقه مرزی با عراق در دست بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، داعش از تابستان سال ۲۰۱۴ کنترل بیشتر مناطق استان دیرالزور در شرق سوریه را در دست دارد. نیروهای نظام سوریه نیز کنترل بخش‌هایی از این استان و فرودگاه نظامی آن را در دست دارند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: نیروهای نظام از محور جنوب شرقی در نزدیکی مرز با عراق حدود هشت کیلومتر در داخل استان دیرالزور پیشروی کردند.

ارتش سوریه تلاش می‌کند تا از سه محور استان دیرالزور را از داعش پس بگیرد یکی از محور جنوب استان رقه که از غرب در مجاورت با دیر الزور است. دوم از سمت جنوب بادیه سوریه و سوم منطقه مرزی از محور جنوب غربی.

ارتش سوریه از مه گذشته وارد عملیات نظامی گسترده برای سیطره بر منطقه بادیه شده است که مرکز کشور را به مرزهای عراق و اردن وصل می‌کند.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای نظام با پشتیبانی هوایی روسیه به ۸۵ کیلومتری مرزهای عراق و سوریه از سمت استان حمص (مرکز) تا استان دیرالزور رسیدند.

ارتش سوریه همچنین ماه میلادی جاری وارد استان رقه شد و کنترل مناطق گسترده‌ای در حومه غربی و جنوب غربی آن را در دست گرفت. این پیشروی نیروهای نظام را در خط تماس با نیروهای "سوریه دموکراتیک" قرار داد که از هشت ماه پیش وارد عملیات نظامی با حمایت ائتلاف برای سیطره بر رقه شده‌اند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که داعش نیروهایش را از مسیرهای مختلف به استان حماه سوریه فرستاده است.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت دفاع روسیه، تروریست‌های داعش شبانگاه و در زمانی که وضعیت آب و هوا خوب نیست مخفیانه به حماه می‌روند و در آنجا مقرهای فرماندهی و انبارهای ذخیره مهمات تأسیس می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما