شناسهٔ خبر: 20044087 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خبرنگار تسنیم در واشنگتن گزارش می‌دهد

راهپیمایی روز جهانی قدس در پایتخت آمریکا + تصاویر و فیلم

R36355/P36461/S8,90,94,95,1128/CT8

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام خمینی(ره) به‌عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است، شهروندان آمریکایی با شرکت در راهپیمایی روز قدس بر حمایت خود از ملت فلسطین و قدس شریف تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در واشنگتن،‌ جمعه دوم تیر 1396 برابر با 23 ژوئن 2017 مصادف بود با آخرین جمعه ماه رمضان که طی آن مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور گروه‌های مختلفی از مردم در پایتخت آمریکا برگزار شد.

 

این تظاهرات با حضور صدها نفر از  مسلمانان و رهبران گروه‌های فلسطینی، دانشجویان، ایرانیان مقیم و کارکنان دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در شهر واشنگتن، در محل میدان دوپونت (فلکه دوپونت) که یکی از پررفت‌وآمدترین میادین واشنگتن است، برگزار شد.

مسلمانان واشنگتن پس از شرکت در نماز جمعه به‌دعوت امام جمعه شهر به‌‌سوی میدان دوپونت حرکت کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که به‌روی آنها نوشته شده بود: «عدالت برای همه، آیا به نتانیاهو اجازه جنگ دیگری خواهند داد، غزه را آزاد کنید، آپارتاید دیروز آفریقای جنوبی امروز واقعیت فلسطین، حمایت و عدالت برای فلسطین و یهودیت علیه صهیونیست است» وارد فلکه دوپونت شدند و این پلاکاردها را اطراف این میدان نصب کردند. در این مراسم بسیاری از فعالان سیاسی مسیحی, یهودی و مسلمان سخنرانی کردند.

یکی از شرکت کنندگان در پاسخ به خبرنگار تسنیم گفت:‌ امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیدند که امت‌های مسلمان را با هم متحد کند. سراسر دنیا روز قدس را برپا می‌کنند تا ان‌شاءالله این پرچم به دست خود آقا امام زمان(عج)‌ بیفتد.

محمد العاصی امام مسجد مرکز اسلامی واشنگتن که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی هرگز از مواضع و اصول انقلاب عقب‌نشینی نکرده و همچنان بیش از  35 سال است که در نماز جمعه خود در افشای سیاست‌ها و اقدامات خبیث و شوم رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی روشنگری می‌کند، به ایراد سخن پرداخت.

انتهای پیام/*

نظر شما