شناسهٔ خبر: 20041465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز قدس ؛ نماد مبارزه با استکبار و نظام سلطه

امام جمعه نهاوند: روز قدس روح تازه ای در کالبد جهان اسلام دمید

نهاوند – ایرنا – امام جمعه نهاوند گفت: روز قدس مسلمانان و مستضعفان عالم فریاد رهایی فلسطین و نابودی اسرائیل را سر می دهند و روح تازه ای در کالبد جهان اسلام دمیده می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند افزود: روز قدس فقط به مسلمانان تعلق ندارد بلکه همه آزادیخواهان جهان در برابر این همه جنایت و کشتار توسط رژیم غاصب صهیونیست متنفر بوده و انزجار خود را از این رژیم کودک کش اعلام می کنند.
امام جمعه نهاوند گفت: امسال مسلمانان جهان محکمتر و قاطعانه تر از سالهای گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و فریاد رهایی قدس را به عنوان مطالبه اصلی خود به دنیا اعلام کردند.
خطیب جمعه نهاوند افزود: حضور با شکوه مردم در این راهپیمایی نشان دهنده انسجام و وحدت ملی و عزم و اراده آنان در مقابل دشمن مشترک خود یعنی اسرائیل غاصب است.
وی افزود: امروز مردم مسلمان روزه دار در پاسخ به ندای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب به میدان آمدند و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد از هم پاشیده شده این رژیم غاصب و صهیونیستی باشیم.
امام جمعه نهاوند با بر شمردن اهداف برخی کشورهای مرتجع عرب در همدستی با رژیم صهیونیستی افزود: امروز در حالی که امت اسلامی برای حمایت از آرمان قدس شریف قیام کردند متاسفانه برخی حکام کشورهای عربی با ایجاد تفرقه بین جهان اسلام بدنبال آن هستند که توان مسلمانان را به انحراف کشانده تا از این طریق امنیت اسرائیل تامین شود .
وی افزود: رژیم آل سعود کشوری به ظاهر اسلامی است که خود را خادم حرمین شریفین معرفی می کنند اما خیانتی که آنها به جهان اسلام می کنند شاید دشمنان اسلام نتوانند آنرا به راحتی انجام دهند.
حجت الاسلام مغیثی نیا گفت: این رژیم دست نشانده که سر سپردگی خود را بارها به استکبار نشان داده با ریختن هزاران بمب و موشک بر سر مردم مظلوم یمن در واقع سیاستهای اسرائیل و آمریکا را برای نابودی مسلمانان اجرا می کند.
حجت الاسلام مغیثی نیا با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان کشید و به آنها فهماند که در دفاع از اسلام هیچ مرزی را نمی‌شناسد و امنیت کشور و مردم اولویت نخست نظام جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه نهاوند افزود: این اقدام موشکی ایران اسلامی سیلی محکمی به استکبار جهانی و رژیم اسرائیل و آل سعود بود که قصد نا امن کردن منطقه را داشتند.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی با این اقدام انتقام جویانه موشکی به مقرتروریست ها این پیام را به جهانیان داد که ایران با تهدید عقب نشینی نمی کند و بر مواضع خود که ایستادگی در برابر زیاده خواهیهای استکبار است پافشاری می کند.
مغیثی نیا در پایان بر اصل وحدت حول محور ولایت تاکید کرد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر مردم ما برای ادامه راه به وحدت نیاز دارند که این وحدت حول محور ولایت و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری امکان پذیر است .
امام خمینی (ره) در 16 مرداد سال 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان ' روز جهانی قدس' نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
7525/6993
خبرنگار : وحید سیفی**انتشار: اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما