شناسهٔ خبر: 20041422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعليق محدوديتهای FATF بر نظام بانکی و مالی ایران/ آمریکا تسلیم اقدامات ضد تروریسم ایران شد

سفیر ایران در لندن نوشت: اعضای «FATF» طی مصوبه‌ای از اقدامات موثر نظام بانكی و مالی ايران برای مقابله با پولشویی و تامين مالی تروريسم تقدير کردند.

صاحب‌خبر -

تعليق محدوديتهای AFTA بر نظام بانکی و مالی ایران/ آمریکا تسلیم اقدامات ضد تروریسم ایران شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در یادداشت تلگرامی نوشت: اعضای نهاد ترتيبات مالی بين المللی برای جلوگيری از پولشویی و تأمين مالی تروريسم موسوم به «اف ای تی اف» كه در شهر والنسيا در اسپانيا تشكيل جلسه داده اند، طی مصوبه‌ای از اقدامات موثر نظام بانكی و مالی ايران برای مقابله با پولشویی و تامين مالی تروريسم تقدير نمودند و بدين ترتيب برای دومين سال متوالی اعمال محدوديتهای تحميلی قبلی اين نهاد بر نظام بانكی و مالی ايران را تعليق و متوقف نمودند.

كشورهای اروپایی و كشورهای بزرگ اقتصادی جهان با اين تصميم خود، امكان توسعه روابط بانكی و مالی خود با ايران را كه يكی از اهداف عمده تفاهم هسته ای برجام ميباشد، تضمين نمودند.

اين تصميم در شرايطی اتخاذ می‌گردد كه برخی محافل و مراكز تندرو در آمريكا از ترامپ رئيس جمهور اين كشور خواسته بودند كه به هرترتيبی جلوی اين تصميم را بگيرد، اما آمريكا تحت فشار كشورهای اروپایی نهايتا پذيرفت كه متن مورد حمايت تمامی كشورهای مهم جهان را بپذيرد.

آمريكا با پذيرش متن مصوبه اين نهاد بين المللی مجبور شد اقدامات موثر بين المللی ايران در مقابله با پولشویی و تامين مالی تروريسم ايران را مورد تاييد قرار دهد تا راه برای رفع هر چه بيشتر محدوديتهای بانكی و مالی ايران طبق برجام هموار گردد.

 

انتهای پیام/

تقدیر ایران برای اقدامات موثر در نظام بانکی و مالی

نظر شما