شناسهٔ خبر: 20040424 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

تاج در واکنش به تمديد قرارداد کي‌روش بايد شرايطش را بگويد
کارلوس کي‌روش همين الان هم باثبات‌ترين مربي تاريخ تيم ملي فوتبال ايران است. اين سرمربي پرتغالي فروردين 1390 هدايت ايران را برعهده گرفت و سال آينده در آستانه جام جهاني 2018 هفتمين سال حضورش در ايران را تجربه خواهد کرد. چند روزي است که زمزمه تمديد قرارداد کارلوس کي‌روش پس از جام جهاني 2018 به گوش مي‌رسد. پس از صعود مقتدرانه ايران به جام جهاني 2018 روسيه چند رسانه عنوان کردند قرارداد اين مربي 64 ساله تمديد خواهد شد. مهدي تاج، رئيس فدراسيون فوتبال ايران ديروز در‌اين‌باره در چند جمله کوتاه گفت: «فقط صحبت ما نيست و کي‌روش هم بايد شرايطش را بگويد. براي فدراسيون اين حق ايجاب مي‌کند که با مربي موفق قرارداد ببندند». کي‌روش هم در مصاحبه خود با سايت فيفا درباره مقصدش پس از جام جهاني توضيح شفافي نداد. «من مدت‌هاي زيادي است که مربيگري مي‌کنم. واقعا دوست ندارم که فکر کنم بعد از جام جهاني روسيه چه اتفاقاتي رخ مي‌دهد. اگر اين فوتبال، حيوان در شکم من را گاز بگيرد من به مربيگري ادامه‌ مي‌دهم (اگر انگيزه مربيگري داشته باشم). مي‌خواهم احساس خوشحالي داشته باشم. اگر بتوانم همچنان مفيد و مؤثر مربيگري کنم، شايد ادامه‌ دهم». در روزهاي گذشته عنوان شده بود که استراليا هم خواهان کي‌روش است. از آنجا که جام ملت‌هاي آسيا 2019 تنها چند ماه پس از جام جهاني است، فدراسيون فوتبال بدش نمي‌آيد که اين مربي موفق را براي آن تورنمنت حفظ کند.

عمان ميزبان هر 2 بازي  پرسپوليس و الاهلي شد
پس از انتخاب مسقط به عنوان زمين‌ بي‌طرف از سوي باشگاه الاهلي عربستان، يک روزنامه عربستاني از موافقت کنفدراسيون فوتبال آسيا با اين موضوع خبر داد. به گزارش وب‌سايت نود و به نقل از روزنامه المدينه عربستان، کنفدراسيون‌ فوتبال آسيا با انتخاب عمان به عنوان محل بازي‌هاي تيم‌هاي پرسپوليس و الاهلي عربستان در مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان موافقت کرد. باشگاه پرسپوليس نيز به صورت رسمي عمان را به عنوان محل ميزباني بازي رفت از الاهلي عربستان معرفي کرد و سران تيم حريف نيز همين کشور را به کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کردند. بنا بر نوشته روزنامه المدينه عربستان ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط، پايتخت عمان محل برگزاري دو بازي رفت و برگشت پرسپوليس و الاهلي خواهد بود. ديدارهاي رفت و برگشت اين دو تيم در روزهاي ۳۱ مرداد و ۲۱ شهريورماه سال جاري برگزار خواهد شد.

رونالدو فرار مالياتي را قبول ندارد
مهاجم رئال‌مادريد که روزهاي گذشته خبرساز شده است، با استخدام وکلاي باتجربه تصميم گرفته جريمه مالياتي‌اش را پرداخت نکند. به گزارش مهر، در روز ۳۱ جولاي دادگاه رسيدگي به پرونده فرار مالياتي رونالدو برگزار مي‌شود و ستاره پرتغالي تيم فوتبال رئال‌مادريد بايد مقابل قاضي گومز فرر از خودش دفاع کند. او متهم به فرار مالياتي به رقم ۱۴.۷ ميليون يورو بين سال‌هاي ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ است، هرچند روزنامه پرتغالي ابولا مدعي شده او برنامه‌اي براي پرداخت اين رقم ندارد. منابع نزديک به کريس رونالدو از شرکت «ژستيفوت» که کمپاني خورخه مندس است، اين اطلاعات را در اختيار نشريه پرتغالي قرار دادند. همچنين اين نشريه مدعي شده رونالدو دو نفر از بهترين وکلاي بين‌المللي به نام‌هاي ژوزه ماريا آلونسو پيگ و لوئيز بريونس را استخدام کرده تا در اين پرونده از او دفاع کنند. ستاره پرتغالي معتقد است پرداخت اين رقم به معني قبول اتهامات است و به همين دليل حداقل در قدم اول مي‌خواهد تلاشش را بکند تا آن را پرداخت نکند.

مسي زنداني نمي‌شود
دادستان عمومي اسپانيا ديروز با معاوضه حکم زندان ليونل مسي با جريمه نقدي موافقت کرد. به گزارش «ورزش سه»، سال گذشته ليونل مسي به جرم 4.1 ميليون يورو فرار مالياتي به 21 ماه زندان محکوم شد. او به اين حکم اعتراض کرد و ماه گذشته دادگاه عالي اسپانيا نيز حکم قبلي را تأييد کرد؛ ولي حکم زندان پدر مسي را به 15 ماه کاهش داد. وکلاي مسي به دليل عدم سوءپيشينه مسي و پدرش، تقاضاي معاوضه جريمه زندان با جريمه نقدي را کرده بودند که ديروز اين درخواست از سوي دادستاني مورد موافقت قرار گرفت. طبق گزارش ال‌موندو، مسي 255 هزار يورو و پدرش 180 هزار يورو پرداخت خواهند کرد تا به اين ترتيب جريمه زندانشان منتفي شود.

سعيد معروف در تيم منتخب هفته سوم ليگ جهاني
پاسور تيم ملي واليبال ايران در ترکيب برترين‌هاي هفته سوم ليگ جهاني جاي گرفت. به گزارش ايسنا، با اعلام‌ کميته فني مسابقات ليگ جهاني ۲۰۱۷ تيم برتر هفته سوم معرفي شد. سعيد معروف از ايران هم به عنوان پاسور تيم منتخب هفته سوم معرفي شد.

نظر شما