شناسهٔ خبر: 20028308 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

روز قدس احیاگر تفکر آزادسازی فلسطین است/وابستگی قدس شریف به اسلام

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام‌گذاری شد که وابستگی قدس شریف به اسلام مورد تأکید قرار گیرد و تفکر آزادسازی قدس در میان مسلمین احیاء شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید مختار میرعظیمی اظهار کرد: وقتی سخن از صهیونیسم به میان می‌آید فوراً حکومت اسرائیل در ذهن  مجسم می‌شود، دلیل آن‌هم ارتباط تفکر صهیونیست و نظام اسرائیل است و تفکر صهیونیستی خمیرمایه این نظام است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه صَهیون اشاره به تفکری دارد که خواهان احیاء آیین یهود و نفوذ آن به سراسر فلسطین است، افزود: اما در دهه‌های گذشته این تفکر تغییر ماهیت پیدا کرد و رهبران تندروی یهودی تصمیم گرفتند به‌طور مخفیانه یهودیان سراسرجهان را به فلسطین انتقال دهند.

آیت‌الله میرعظیمی ادامه داد: بنای حکومتی در دامنه‌ کوه صهیون در فلسطین گذارده شد که از ابتدای ظهور خود، بنا را  بر تخریب، ترور و کشتار مسلمانان ساکن فلسطین گذاشت.

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی محکوم است چه به سبب جنایات و کشتار روزافزونی که در فلسطین انجام داده و چه از جهت ادعای کذبی که درباره‌ مالکیت این سرزمین توسط یهودیان دارد، خاطرنشان کرد: اگر حضرت موسی(ع) در فلسطین ساکن بود، حضرت عیسی(ع) در فلسطین زاده شده است و نیز در دوره پس از ظهور اسلام، این سرزمین جزء قلمرو خلافت  مسلمانان بوده است.

آیت‌الله میرعظیمی با بیان اینکه بیت‌المقدس اولین قبله‌ آنان است و عروج حضرت رسول نیز از این مکان بوده است، تأکید کرد: بنابراین فلسطین محلی مقدس برای همه‌ پیروان ادیان ابراهیمی می‌باشد و حتی اکثر جمعیت آن در طی ۱۴۰۰ سال اخیر از میان مسلمانان بوده‌اند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: با توجه به حمایت غرب و آمریکا از کشتار در فلسطین  و حمایت آنها در جنگ‌هایی که اسرائیل به نیت نابودی مسلمانان راه می‌انداخت و همچنین سازش از سر ضعف دول عرب در خاورمیانه با اسرائیل پس از پیروزی انقلاب و به ابتکار امام خمینی (ره)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام‌گذاری شد که از یک سو وابستگی قدس شریف به اسلام مورد تأکید قرار گیرد و از سوی دیگر تفکر آزادسازی قدس در میان مسلمین احیاء شود.

آیت‌الله میرعظیمی گفت: روز قدس یک آیین تشریفاتی نیست؛ بلکه صدای مظلومیت قدس شریف و نماد تنفر و اعتراض دنیای اسلام نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آنان است.

نظر شما