شناسهٔ خبر: 20028064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم:

بیش از یک میلیون نفر ساعت دوره آموزش اقتصاد مقاومتی در فارس برگزار شد

R41382/P36447/S6,61/CT1

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت دوره آموزش در راستای اقتصاد مقاومتی در ۲۵ شهرستان استان فارس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حشمت کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه یک میلیون و 400 هزار نفر ساعت آموزش در راستای اقتصاد مقاومتی در 25 شهرستان استان فارس انجام شده است، اظهار داشت: تعهد ما یک میلیون و 135 هزار نفر ساعت آموزش در این زمینه بوده است. 

وی با بیان اینکه در هر شهرستان یک دهستان برای انجام این آموزش‌ها انتخاب شده بود و در مجموع  5 هزار و 835 نفر دوره از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: 35 درصد این آموزش‌ها در بخش کشاورزی و رشته‌های پروش قارچ، گیاهان دارویی، زعفران و غیره بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس افزود: 32 درصد این آموزش‌ها نیز در بخش صنعت و در رشته‌هایی مانند برق، جوشکاری و غیره بوده و 31 درصد آنها نیز در حوزه خدمات و در رشته‌هایی مانند خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی بوده است.

کوشکی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت تاکنون 2 هزار و 850 نفر ثبت‌نام کرده‌اند آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان را 23 تیرماه عنوان و بیان کرد: استان فارس از نظر تعداد افراد شرکت‌کننده در مسابقات استان دوم محسوب می‌شود.

وی همچنین از صدور 80 هزار کارت هوشمند مهارت در استان فارس خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر گواهی‌نامه‌های الکترونیکی در استان فارس کاملا به روز صادر می‌شود و متقاضی بلافاصله بعد از درخواست گواهی‌نامه خود را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما