شناسهٔ خبر: 20027969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

رسمی شدن مرز کیله در بازسازی موصل عراق موثر است

استاندار آذربایجان غربی ، گفت: رسمی بودن مرز کیلە زمینە تردد آسانتر مهندسان و شرکت های استان کە قصد مشارکت در بازسازی موصل را دارند بهتر فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بُلفَت، “قربانعلی سعادت” روز پنج شنبه در مراسم افتتاح تصفیه خانه و سد سردشت اظهار کرد: اختلافات مرزی در رابطە با رسمی شدن مرز کیلە با کشور عراق وجود دارد اما چون اقلیم کردستان توانایی تصمیم گیری در این خصوص را ندارد از دولت مرکزی درخواست بررسی و تایید نهایی مرز توسط مرزبانان دو کشور شدە است.

استاندار آذربایجان غربی در رابطە با احداث تاسیسات لازم در مرز از سوی استان گفت: مکاتبات و پیگری های لازم برای انتخاب مشاور جهت طراحی و اجرای تاسیسات انجام شدە است.

وی با اشارە بە اینکە استان آذربایجان غربی بە کارگاهی برای سازندگی در حوزە وزارت نیرو تبدیل شدە گفت: پروژەهای کلانی با بودجە آب های مرزی تامین شدە و این موضوع انقلابی را در بحث مهار آب های مرزی بە وجود آوردە است.

سعادت در خصوص ظلم ستیزی مردم سردشت و استقامت آنها در برابر رژیم بعثی کە علیرغم بمباران های شیمیایی، شهر را خالی نکردند ستودنی توصیف کرد و گفت: نیروهای متدین و مرزبانان واقعی مردم سردشت هستند.

وی همچنین از سپاسد درخواست بازسازی و آسفالت کمربندی ورودی و خروجی دیگر شهر به طول ۴ و نیم کیلومتر با استفاده از ماشین آلات و امکانات آنها را کرد که در پایان از موافقت سپاسد در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/

 

نظر شما