شناسهٔ خبر: 20027958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چطور از اینترنت برای کودکان فضای امن بسازیم؟

71541

امروزه فضای مجازی و استفاده از اینترنت توسط کودکان هم مورد استفاده بسیاری قرار می‌گیرد و با توجه به گستردگی اینترنت در حوزه‌های مختلف، لزوم نظارت بر این فضا برای آنها امری ضروری به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اینترنت می‌تواند مکانی گسترده برای کودکان باشد تا بیاموزند، سرگرم شوند، با دوستان مدرسه‌ای گپ بزنند و با آسودگی خیال به مکاشفه بپردازند. اما درست همانند دنیای واقعی، وب هم می‌تواند برای کودکان خطرناک باشد. قبل از اینکه به کودکانتان اجازه دهید که بدون نظارت شما به اینترنت متصل شوند، یک سری از قوانین باید تعیین شوند.

برای جلوگیری از آسیب به کودکانتان، آنها را تشویق کنید تجارب اینترنتی خود را با شما سهیم شوند و همراه با کودکانتان از اینترنت لذت ببرید. به آنها بیاموزید تفاوت بین درست و غلط در اینترنت همانی است که در دنیای واقعی وجود دارد.

اگر فرزندانتان به اتاق‌های گفت‌وگو سر می‌زنند، از برنامه‌های پیام‌رسان فوری و بازی‌های ویدویی آنلاین استفاده می‌کنند، یا فعالیت‌های دیگری که به نامی برای مشخص کردن خودشان نیاز است، انجام می‌دهند، به آنها در انتخاب این نام کمک کنید و مطمئن شوید که این نام باعث افشاء اطلاعات شخصی در موردشان نمی‌شود.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، به فرزندانتان بیاموزید به غرایز خود اعتماد کنند. اگر در مورد چیزی احساس ناخوشایندی دارند، باید به شما درباره آن بگویند. همچنین به آنها تأکید کنید که آدرس، شماره تلفن یا سایر اطلاعات شخصی شامل جایی که به مدرسه می‌روند یا جایی که دوست دارند بازی کنند را در فضای مجازی ارسال نکنند.

به کودکان بیاموزید که چگونه به دیگر استفاده‌کنندگان از اینترنت، احترام بگذارند. مطمئن شوید که آنها می‌دانند قواعد رفتار خوب فقط به دلیل اینکه پشت کامپیوتر هستند، تغییر نمی‌کند. همچنین به فرزندانتان تأکید کنید به دارایی‌های دیگر کاربران احترام بگذارند. برایشان توضیح دهید کپی‌های غیرقانونی از کارهای دیگران -مانند موسیقی، بازی‌های تصویری و سایر برنامه‌ها- مانند دزدیدن آنها از یک فروشگاه است.

به کودکانتان بگویید هرگز نباید دوستان اینترنتی خود را شخصاً ملاقات کنند. توضیح دهید که دوستان اینترنتی ممکن است همانی که خودشان می‌گویند، نباشند. همچنین به آنها بیاموزید هرچه که می‌خوانند و می‌بینند، صحیح نیست. آنها را تشویق کنید که در مورد صحت مطالب اینترنت از شما سؤال کنند.

انتهای پیام

نظر شما