شناسهٔ خبر: 20027116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیانیه حزب اعتماد ملی درباره روز جهانی قدس

71480

حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه‌ای‌، از ملت ایران خواست که با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و امام راحل و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، حمایت از مسلمانان جهان و ملت مظلوم فلسطین و دولت جمهوری اسلامی ایران و نابودی تروریسم بین‌المللی و تروریست‌های تکفیری و حامیان آنان را فریاد بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، متن کامل این بیانیه به‌ شرح‌ ذیل است:

«امام خمینی: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است ...، روزی است که باید به‌ ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. ... روز قدس ... روز اسلام و روز رسول اکرم... و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم و مسلمین ... با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند.»

ملت بزرگوار ایران

امسال در حالی به‌ استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که با توجه به‌تحولات گسترده و مهم جهانی، شاهد شرایط بسیار پیچیده سیاسی‌ در جهان و منطقه هستیم.

۱. هنوز فراموش نکرده‌ایم در حالی که قدرت‌های غربی تلاش کرده بودند با ارجاع پرونده ایران به‌ شورای امنیت و صدور قطعنامه ذیل بند ۷ منشور، ایران اسلامی را به‌ ناحق به‌ عنوان یک خطر امنیتی بین‌المللی جلوه دهند، دیپلماسی موفق دولت یازدهم دکتر روحانی با مذاکرات قهرمانانه با قدرت‌های جهانی و تصویب برجام بر این برنامه دشمنان ایران خط بطلان کشید و زمینه رفع بسیاری از تحریم‌های ظالمانه را فراهم آورد و ایران را به‌یک بازیگر تعیین‌کننده در عرصه سیاست و دیپلماسی جهانی مبدل کرد.

۲. احیای سهم ایران در اوپک و برگزاری انتخابات موفق مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و در پی آن، انتخابات بی‌نظیر ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی و اعتماد تاریخی و بی‌سابقه ملت ایران در چهار انتخابات پی در پی به‌اصلاح‌طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید و رای سنگین‌ و معنادار  ۲۴ میلیونی ملت رشید ایران به‌آیت‌الله دکتر حسن روحانی، حیثیت بلندپایه و جایگاه رفیعی‌ را برای ایران و جمهوری‌اسلامی و رییس‌جمهوری منتخب رقم زد که در چند دهه اخیر بی‌سابقه و گامی بلند در راستای مردم‌سالاری دینی‌ و حرکت ایران در مسیر فایق آمدن بر مشکلات بزرگ و توسعه همه جانبه ایران اسلامی بود.

۲. از سوی دیگر موفقیت‌های بی‌سابقه مسلمانان عراق و سوریه و یمن در نبرد با دشمنان جهان اسلام و تروریست‌های تکفیری و حامیان جهانی و منطقه‌ای آنان و پاک‌سازی بخش‌گسترده‌ای از سرزمین‌های اسلامی از لوث وجود عوامل استکبار جهانی، دشمنان بین‌المللی و منطقه‌ای جهان اسلام، و مخالفان دموکراسی دینی و جمهوری اسلامی ایران را بر آن داشته‌ است که در اتفاقی مرکب از مدعیان پرچمداری دموکراسی و لیبرالیسم، شیوخ مرتجع و دیکتاتور منطقه و رژیم جنایتکار صهیونیستی و عوامل داخلی آنان با اقدامات ایذایی‌ مانند عملیات تروریستی در خانه ملت و مرقد امام راحل و خیمه‌شب‌ بازی‌هایی چون تحریم قطر و ایراد اتهامات واهی به‌جمهوری اسلامی و القای وجود اختلاف در میان ملت ایران و دمیدن بر تنور برخی اختلاف سلایق جریانات سیاسی‌ در ایران در عزم پولادین مسلمانان منطقه و ملت بزرگ ایران در دفاع از حقوق ملت‌های منطقه و فلسطین اشغالی و منافع ملی ایران خلل ایجاد کنند تا شاید آب رفته منافع خود در منطقه را به‌جوی برگردانند.

۳. در چنین شرایط حساس بین‌المللی و منطقه‌ای، حزب اعتماد ملی ضمن حمایت قاطع از حملات موشکی فرزندان دلیر ملت ایران به‌مقر تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه از ملت رشید ایران می‌خواهد که‌ با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس همراه با مسلمانان جهان و منطقه ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و امام راحل و عمل به‌رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت قاطع‌ از رییس‌جمهوری منتخب و جمهوری اسلامی هر چه فریاد دارند بر سر آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان مرتجع آنان بکشند و تصویری ماندگار از اتحاد بی‌سابقه ملت ایران در دفاع از منافع ملی، دولت جمهوری اسلامی، مسلمانان جهان و ملت مظلوم فلسطین را به‌نمایش بگذارند.»

انتهای پیام
 

نظر شما