شناسهٔ خبر: 20027090 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قطر مجوز خروج کارکنان خارجی بخش های حساس دولتی از این کشور را لغو کرد

یک مقام قطری اعلام کرد خروج برخی کارکنان بخش های حساس دولتی از کشور به منظور در دسترس بودن کارکنان و مهار هرگونه بحران احتمالی لغو شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل   خبرگزاری صدا و سیما کارکنان خارجی شاغل در صنایع پتروشیمی و دیگر سازمان های قطر روز پنج شنبه اعلام کردند دولت این کشور تعطیلات آنها را لغو  کرده است و از خروج آنها از کشور جلوگیری می کند.
یک مقام قطری اعلام کرد خروج برخی کارکنان بخش های حساس دولتی از کشور به منظور در دسترس بودن کارکنان و مهار هرگونه بحران احتمالی لغو شده است. وی به محدودیت های مسافرتی یا هرگونه تمرکز خاص بر نیروهای خارجی حاضر در این کشور اشاره نکرد.
مدیران ارشد و مهندسان خارجی فعال در حوزه انرژی قطر گفتند دستورات جدید یک روز پس از قطع روابط عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر با قطر و متهم کردن این کشور به حمایت از تروریسم صادر شد؛ اتهاماتی که قطر همواره آنها را رد کرده است.
پزشکان بیمارستان دولتی حمد نیز گزارش های مشابهی داده اند و به گفته منابع آگاه این دستور صدها نفر از کارکنان بخش های مختلف را در بر می گیرد.
یک مهندس انگلیسی که برای شرکت ملی نفت قطر، بزرگترین صادر کننده گاز مایع طبیعی (ال.ان.جی)، کار می کند گفت از من خواسته شد به مسافرت نروم و اجازه خروج من از کشور نیز لغو شده است.
این مقام قطری که خواست نامش فاش نشود، گفت برخی نهادهای خاص دولتی خروج کارکنان خارجی خود را به منظور اطمینان از ادامه یافتن فعالیت ها و برنامه ریزی های حساس در حوزه هایی مانند مدیریت مسیرهای کشتیرانی و واردات غذا به کشور به صورت موقت لغو کرده اند.

نظر شما