شناسهٔ خبر: 20026927 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرهای کوتاه از استان کرمان

کرمان - ایرنا - رییس دادگستری شهرستان بم گفت: از سال 94 تاکنون در زندان بم ۲۷ محکوم جرایم غیر عمد نفقه و مهریه با مبلغ ۵۹۰ میلیون تومان بسر می برند .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مصطفی عارف کیا روز پنجشنبه در آیین چهارمین جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد شهرستان های شرق استان کرمان افزود: در سه آیین قبلی ۱۵۷ نفر با پرداخت ۴۳۰ میلیون تومان کمک های مردمی و خیرین به آغوش خانواده برگشتند.
وی تصریح کرد: زندان محل نگهداری چنین مجرمینی نیست، بلکه محل نگهداری افرادی که مخل نظم و اسایش مردم جامعه هستند.
رئیس دادگستری بم تاکید کرد: در مکتب اسلام نیز به انفاق به نیازمندان سفارش شده است لذا باید فرهنگ انسان دوستی و انفاق به نیازمندان را در جامعه تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه خانواده های زندانی ها اولین قربانی های بزهکاری و آسیب اجتماعی است ‌‌افزود: دولت باید به رویکرد اقتصادی و اجتماعی مردم توجه بیشتری داشته باشد.
فرماندار بم نیز گفت: آیین جشن گلریزان نماد وحدت در یک کار خیر است و در این جمع با قدمهای خیر شما و با همکاری همه عزیزان دور هم جمع شدیم تا گامی در خصوص زندانی های غیر عمد برداریم.
رضا اشک افزود: در سال گذشته با کمک مردم و خیرین تعدادی زندانی آزاد شدند و امسال نیز ۲۷ نفر از زندانی های شهرستان بم نیاز به کمک شما دارندتا به اغوش گرم خانواده خود برگردند.
وی با بیان اینکه حادثه خبر نمی کند و ممکن عزیزان بی گناهی در زندان بسر ببرند تصریح کرد: دریک جامعه اسلامی با آموزه های دینی ما موظف هستیم، دست در دست هم به یکدیگر کمک کنیم.
فرماندار بم بر حل مشکل زندانیان از طریق مراجعه حضوری با شاکی و کدخدامنشی تاکید کرد.
در این آیین مبلغ 500 میلیون ریال توسط خیرین جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شرق استان جمع آوری شد.
شهرستان بم در ۱۸۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
خبرنگاران:داود رجبی بهجت/ م بهرامی**
7437
******
مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری عنبرآباد گفت: 10 هزار متر از باغات این شهرستان شامگاه چهارشنبه در آتش سوخت.
مظفر معینی زاده روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی تماس تلفنی شهروندان مبنی بر آتش سوزی در باغات خشک روستای گمرکان این شهرستان، یک تیم عملیاتی با تانکر حمل آب 12 هزار لیتری به محل حادثه این شهرستان اعزام شدند.
وی اظهارکرد: آتش سوزی در این باغات پس از چهار ساعت عملیات در منطقه صعب العبور این روستا مهار شد.
وی میزان خسارت وارده را یک میلیاردو 500 میلیون ریال بیان کردو گفت: در این آتش سوزی 150 اصله درخت مرکبات درآتش سوختند.
وی تاکید کرد: در این فصل از علف های خشک و هرز زیادی وجود دارند که مستعد سوختن می باشند بنابراین مردم باید در روشن و خاموش کردن آتش در طبیعت دقت کافی را داشته باشند تا این میراث آیندگان از بین نرود.
شهرستان عنبرآباد در فاصله 370 کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.
خبرنگار: روح الله صائب **
6003
****
با حضور معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده ای کشور، مسعود جلیلی به عنوان مدیر کل جدید راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان معرفی شد.
به گزارش ایرنا، مدیر کل جدید اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان پنجشنبه در این آیین با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای خدمت در این منطقه خواهم گذاشت،افزود: منطقه جنوب استان کرمان منطقه مستعدی است و با این منطقه وظرفیت های آن بیگانه نیستم .
مسعود جمیلی با بیان اینکه با همدلی و همراهی می توان به پیشرفت و توسعه رسید، افزود: از ظرفیت نیروهای متخصص این اداره کل برای پیشبرد هر چه بهتر کارها و خدمات استفاده خواهیم کرد.​
اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب کرمان از سال 1393 فعالیت خود را در جنوب استان کرمان شروع کرد و هفت شهرجیرفت، عنبرآباد،‌ فاریاب،‌ رودبارجنوب، ‌کهنوج، ‌قعله گنج و منوجان را با جمعیت حدود یک میلیون نفر زیر پوشش قرار داد.
کورش جهانبخش کرمانی اولین مدیرکل این اداره کل بود سپس احسان عراقی زاده در سال گذشته این مسئولیت را برعهده گرفت و هم اکنون هم مسعود جمیلی که پیش از این مدیرکل راهداری و پایانه های استان کرمان بود این مسئولیت را پذیرفت.
هفت هزارو 350 کیلومتر تمامی محورهای مواصلاتی هفت شهر جنوب کرمان می باشند که شامل 203 کیلومتر بزرگراه، 361 کیلومتر راه اصلی و 772 کیلومتر راه فرعی آسفالته می باشند.
28 هزار کیلومتر راه همسنگ در استان کرمان وجود دارد که 2.2 درصد راه های کل کشور راشامل می شود که هشت هزار کیلومتر آن در هفت شهر جنوبی استان قرار دارد.
جنوب استان در کریدور شمال به جنوب کشور است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار : بهنام احمدی *
6003 / 5054

انتهای پیام /*

نظر شما