شناسهٔ خبر: 20026880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس:

دولت با 8 ابرچالش روبه‌روست/ روحانی تیم اقتصادی‌ دولت را ترمیم کند

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای دولت هشت ابرچالش تعریف شده است که باید رفع شوند و در این بین بیکاری یکی از این ابرچالش‌هاست که باید به آن توجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فارس از میاندوآب، جهانبخش محبی‌نیا عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب در سخنانی اظهار کرد: امروز شاهد سنگینی سیاست جهانی در منطقه خاورمیانه بوده و در این منطقه یک ضلع قوی از عوامل‌اثرگذار را شاهد هستیم.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات رئیس جمهور آمریکا و مواضع و اقدامات وی افزود: اقدامات عجیب ترامپ مانند لغو قراردادهای اوباما با کوبا، عقب‌نشینی از قرارداد پاریس، بمباران در سوریه، سفر به عربستان و انعقاد قرارداد نظامی 400 میلیارد دلاری با عربستان نشان‌دهنده شخصیت وی است.

محبی‌نیا به رفتار عربستان در قبال قطر اشاره و تصریح کرد: قطر کانون تفکرات اخوانی و عربستان کانون تفکر وهابی است و به طور کلی در منطقه‌ای هستیم که باید نسبت به مسائل خاورمیانه حساس باشیم.

وی با تقدیر از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در حمله موشکی به داعش، اظهار کرد: باید وحدت داشته باشیم و اینکه بعد از این اقدام، همه مسئولان و مردم یکپارچه ایستادند و حمایت کردند، این نشان‌دهنده وحدت است.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و با بیان اینکه اقتصاد‌مقاومتی، نجات‌بخش اقتصاد است، افزود: اقتصاد‌مقاومتی در صورت تحقق و عملی شدن می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی باشد و پیش‌بینی می‌کنیم تا رئیس جمهور نسبت به ترمیم بعد اقتصادی کابینه اقدام کند.

محبی‌نیا با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید به چالش‌ها توجه کند، گفت: برای دولت هشت ابرچالش تعریف شده است که باید رفع شوند و در این بین بیکاری یکی از این ابرچالش‌هاست که باید به آن توجه شود و از سوی دیگر اصلاح نظام بانکی و صندوق بازنشستگی نیز در این زمره قرار دارند.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به مسئله بازنشستگی توجه نکنیم می‌تواند یکی از این بحران‌ها باشد، همچنانکه در موضوع بیکاری با همه اقدامات مثبت انجام‌گرفته، موفق نشده‌ایم یک خاکریز درست و حسابی در مقابل آن ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر توجه به تولید در سطوح و بخش‌های مختلف از جز تا کل، اظهار کرد: باید رشد اقتصادی خود را تقویت کنیم و در این موضوع نیز همه سطوح حتی یک کشاورز ساده در میاندوآب نیز تاثیرگذار هستند.

محبی‌نیا هم چنین با اشاره به کم کردن هزینه‌های جاری، افزود: کوچک کردن واقعی دولت، کم‌کردن هزینه‌های جاری در هر سطح و اداره‌ای، ارزشمند است که باید به آن توجه کرد.

انتهای پیام/ج/

نظر شما