شناسهٔ خبر: 20026798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با انتشار یک ویدئو مطرح شد:

درخواست طالبان برای مبادله دو استاد ربوده شده آمریکائی و استرالیائی

کابل - ایرنا - ویدئوئی از دو استاد خارجی ربوده شده دانشگاه آمریکائی کابل، منتشر شده که در آن، این دو استاد از سران دولت خود درخواست کرده اند که برای آزادی آنان، با گروه طالبان گفت و گو کنند.

صاحب‌خبر -

«کیون کینگ» آمریکایی و «تیموتی ویکس» استرالیائی از رئیس‌ جمهور آمریکا و نخست‌ وزیر استرالیا خواسته اند که در ازای آزادی آنان برای آزادی زندانیان مورد نظر طالبان از زندان های افغانستان، با این این گروه گفت و گو کنند.
این دو استاد دانشگاه آمریکائی کابل شامگاه 17 مرداد سال گذشته در غرب کابل ربوده شدند.
گروه طالبان خواستار آزادی «انس حقانی»، برادر «سراج الدین حقانی»، فرمانده شبکه حقانی و معاون گروه طالبان به رهبری «هبت الله آخوندزاده» است.
«شاه حسین مرتضوی»، سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز پنجشنبه در یک نشست خبری در این باره گفت که دولت افغانستان تمامی کوشش خود را برای آزادی این دو گروگان انجام می دهد، اما حاضر به معامله با گروه طالبان نخواهد بود.
وزارت امور خارجه امریکا در واکنش به انتشار این ویدئو گفته است که موضوع را در دست بررسی دارد و در عین حال خواستار رهائی این دو گروگان شده است.
گروه طالبان پیشتر ویدئوئی از یک زن و شوهر غربی نیز منتشر کرده بود که آنان نیز خواستار آزادی زندانیان گروه طالبان در ازای آزادی خود شده بودند.
اساق**1610

انتهای پیام /*

نظر شما