شناسهٔ خبر: 20026426 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت‌الاسلام علوی تهرانی:

انسان‌های آگاه مقدمات ظهور را با تلاش و کوشش فراهم می‌کنند

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: جاهلان در امر ظهور صرفا به آرزو اکتفا می‌کنند اما انسان‌های آگاه برای تحقق ظهور تلاش و کوشش دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه چهارشنبه 31 خرداد در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر برگزار شد، اظهار داشت: اسلام دین کاملی است که خداوند بر آن رضایت دارد.

وی با بیان اینکه اسلام چندین رکن دارد که هر کس بر آن ایمان بیاورد مسلمان محسوب می‌شود، گفت: توحید، نبوت، قرآن، تولی، تبری، تواضع، تسلیم، ورع و انتظار ظهور امام زمان(عج) جزء  ارکان دین اسلام است که یک مسلمان واقعی باید به آنها ایمان داشته باشد.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه همواره افرادی که نسبت به ارکان اسلام جهالت دارند سبب اذیت و آزار ائمه معصومین(ع) شدند، عنوان کرد: در طول تاریخ جاهلان همواره با نادانی خود به اسلام و منادیان آن که یعنی ائمه معصومین(ع) صدمه زدند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز هم جاهلان عامل اذیت حضرت امام زمان(عج) هستند، ابراز کرد: انسان‌های نادان و جاهل خواه ناخواه برخلاف دستورات الهی عمل می‌کنند، آنان حتی اگر دوستدار امام زمان(عج) و ظهور ایشان هم باشند فقط به آرزویی اکتفا کرده و تلاش نخواهند داشت.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار داشت: از نظر پیامبر(ص) بهترین جهاد انتظار فرج امام عصر(عج) است؛ این امر با تلاش و کوشش برای تحقق آن میسر می‌شود نه اینکه صرفا به آرزویی از آن اکتفا شود.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی افزود: امر ظهور نیاز به مقدمه‌چینی دارد بنابراین کسانی که به امر ظهور اعتقاد یقینی دارند با ثبات قدم برای آن کار می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شیعیان پیش از ظهور امتحانات زیادی دارند، گفت: بر اساس روایتی از امام باقر(ع) مردم برای سه بار غربال می‌شوند تا کسانی که ایمان و اعتقاد یقینی به امر امام غایب دارند باقی می‌ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر چه امر ظهور نیاز به آماده سازی مقدمات دارد اما ممکن است خداوند کار امام زمان(عج) را در یک شب به سرانجام رسانده و ظهور اتفاق افتد.

 

 

 

نظر شما