شناسهٔ خبر: 20026323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار همدان:

دانش‌آموزان مناطق مسکن مهر همدان بامشکل کمبودفضای آموزشی مواجهند

همدان - فرماندار همدان بر برطرف کردن مشکلات مدارس مسکن مهر در همدان تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان مناطق مسکن مهر همدان با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی تعالی ظهر پنج شنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با اشاره به لزوم بازدید از مدرسه امیداکباتان و خردمند در شهر همدان و پیگیری در راستای آماده‌سازی هرچه سریع‌تر این مدارس به دلیل کمبود فضای آموزشی عنوان کرد:‌ دانش‌آموزان مناطق مسکن مهر همدان با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستند.

وی با اشاره به وضعیت مدرسه‌ خیرساز در شهرک شهید بهشتی همدان افزود: این مدرسه به دست وارثان این خیر افتاده و از آنجا که مشکلات مالی در این رابطه مطرح است، باید زودتر تعیین تکلیف شود زیرا در غیر این صورت احتمال افزایش هزینه‌ها وجود دارد.

تعالی با تاکید بر اینکه باید در خصوص شهریه مدارس هیئت امنایی ابتدایی مناطق یک و ۲ آموزش و پرورش هماهنگی لازم بین مناطق صورت گیرد تا بتوان پاسخگوی مردم بود، افزود: گاهی افزایش یا کاهش شهریه در یک ناحیه باعث اعتراض اولیای منطقه دیگر شود.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی در زمینه تعیین شهریه‌ها گفت: واحد مشارکت‌های مردمی نواحی یک و ۲ آموزش و پرورش باید جلساتی در این رابطه تشکیل دهند تا هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

تخصص و تجربه‌ در آموزش و پرورش افزایش یافته است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان  نیز با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان توقع دارند خدمات قابل توجهی در مدارس ارائه شود، گفت: وضعیت مدارس از لحاظ فضا بهتر شده و تخصص و تجربه‌ها در آموزش و پرورش نیز افزایش یافته است.

علی‌اصغر ناظری‌پور با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های تابستانی نیاز به بررسی دارد و وجود ناهماهنگی‌هایی در این زمینه باعث نارضایتی‌هایی شده است، گفت: شکایت‌هایی توسط اولیا وجود دارد که باید پیگیری شود تا حصول نتیجه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خانواده آموزش و پرورش بسیار گسترده است و همه درگیر مسائل آموزش و پرورش هستیم، عنوان کرد: در خصوص تعیین شهریه مدارس هیئت امنایی باید با دقت نظر بیشتری عمل کرد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته تخصصی در خصوص دوخت لباس‌های مدارس با هماهنگی اتاق اصناف نسبت به رعایت کیفیت این نوع لباس‌ها تاکید کرد و افزود: باید لباسی مناسب و مورد پسند در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

همدان با بحران فضای آموزشی مواجه خواهد شد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه‌ یک همدان نیز با بیان اینکه در آینده نه چندان دور همدان با بحران فضای آموزشی مواجه خواهد شد، گفت: فضاهای مسکونی شهر اضافه شده‌ و این مهم نیاز به ایجاد فضای آموزشی دارد.

بهمن پارسا با بیان اینکه امیدوارم جلساتی در این رابطه با حضور شهرداری و استانداری برگزار شود و موضوع مورد بررسی قرار گیرد، افزود:‌ در سال ۵۸ بیشترین جمعیت کشور در روستاها ساکن بودند اما اکنون با توجه به سرشماری صورت گرفته ۲۵ درصد جمعیت همدان در روستاها ساکن هستند.

پارسا با بیان اینکه اگر تدبیری صورت نگیرد در ناحیه یک و ۲ شهر همدان با بحران فضای آموزشی مواجه خواهیم شد، افزود: مناطق بحرانی را به ستاد بحران اعلام کرده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان نیز با بیان اینکه ناحیه یک از لحاظ جغرافیایی شمال شهر به شمار می‌آید و مدارس نوپایی در اختیار آن است اما بسیاری از مدارس ناحیه ۲ نیاز به تعمیر و خدمات‌رسانی دارند، اظهار داشت: مشارکت اولیا در مدارس عادی کفاف هزینه‌های تعمیر مدارس را نمی‌دهد.

۲۰۰۰ دانش‌آموز منطقه مسکن مهر از لحاظ برخورداری از فضای آموزشی بلاتکلیف هستند

محمد باب‌الحوائجی با درخواست همکاری در خصوص افزایش نرخ شهریه مدارس، گفت: اکثر دانش‌آموزان مسکن مهر در ناحیه ۲ سرریز شده‌اند ضمن اینکه بیش از ۲ هزار دانش‌آموز منطقه مسکن مهر از لحاظ برخورداری از فضای آموزشی بلاتکلیف هستند.

وی با اشاره به مشکل ساخت مدرسه‌ شهرک شهید بهشتی، گفت: یک خیر اقدام به ساخت مدرسه‌ای در این منطقه کرده اما اکنون این پروژه با مشکل مالی مواجه شده است.

باب‌الحوائجی با بیان اینکه این مدرسه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بنابراین اتمام آن نیازمند توجه مسئولان است، ادامه داد: خیر فوت کرده و ورثه هم مبلغ جزئی برای ادامه کار کمک کرده‌اند اما کفاف هزینه را نمی‌دهد.

معاون توسعه پژوهشی و برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی ناحیه ۲ همدان نیز با بیان اینکه امسال سی و سومین یادواره بزرگداشت مقام معظم معلم برگزار شد، اظهار داشت: ‌۲۵۰ پرونده در انتخاب معلم نمونه به دبیرخانه رسید در حالی که سال گذشته ۲۰۰ پرونده دریافت شد.

امیر یوسفی بابیان اینکه طبق روزشمار برنامه‌ها از ۱۲ تا ۲۰ اردیبهشت ۹ برنامه در هفته معلم برگزار شد، افزود: امسال ۳ سهمیه استانی، ۵ سهمیه برای مدیر و معاون و ۱۵ سهمیه برای دبیر در نظر گرفته شد.

معاون توسعه پژوهشی و برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی ناحیه یک همدان نیز با بیان اینکه اتفاقات خوبی طی چند سال اخیر در آموزش و پرورش رخ داده است، اظهار داشت: تعامل نزدیک ناحیه یک و ۲ آموزش و پرورش باعث مدیریت و انجام برنامه‌ها شده است.

مهدی باقرزاده با اشاره به ۲۳ برگزیده ناحیه‌ای و سه برگزیده استانی از بین معلمان نمونه، افزود: سرگل برنامه‌ها بزرگداشت نمادین روز معلم در استان بود و روند برنامه‌ها امسال بهتر از سال‌های گذشته بود.

افتتاح مدرسه مسکن مهر امیداکباتان در ابتدای مهرماه

معاون فنی و اجرایی اداره‌کل نوسازی مدارس همدان نیز از افتتاح مدرسه مسکن مهر امیداکباتان در ابتدای مهرماه خبر داد و اظهار داشت: این مدرسه ابتدای مهر ماه تحویل آموزش و پرورش می شود.

محمدرضا مرادی با اشاره به مشکل ساخت مدرسه خیرساز شهرک بهشتی عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای این مدرسه از سوی یک خیر هزینه شده اما تقریباً ۴۰ درصد کار باقی مانده و برای تکمیل آن به ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان نیز با بیان اینکه میزان افزایش هزینه شهریه فوق برنامه در ناحیه یک و ۲ آموزش و پرورش به طور میانگین ۷ درصد است، عنوان کرد: در ناحیه یک ۶ درصد و ناحیه ۲ نیز ۸ درصد افزایش هزینه را داشته‌ایم.

علی مومنی با اشاره به اینکه امسال در مدارس نمونه دولتی افزایش شهریه اعمال نشده است، گفت: در مدارس متوسطه دوم نمونه دولتی ناحیه ۲ نیز افزایش شهریه را نداشته‌ایم.

نظر شما