شناسهٔ خبر: 20026274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دعوت ادارات، سازمان ها و تشکل ها از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

بجنورد- ایرنا- ادارات، سازمان ها و تشکل های خراسان شمالی با صدور بیانیه های جداگانه به مناسبت روز قدس ، از احاد مردم و اقشار مختلف استان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس و نمایش وحدت و همدلی ملت ایران در دفاع از آرمان های امام راحل و جمهوری اسلامی دعوت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، متن برخی از این بیانیه ها به شرح زیر است:
*** بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی قدس
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای از جامعه فرهنگی هنری استان دعوت کرد تا در روز قدس همراه با سایر ملت‌ ایران در راهپیمایی روز جهانی «قدس» شرکت کنند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هرگلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است.
روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی می‌باشد. روز ایستادگی مستضعفان عالم، علیه مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی برمی دارند.
روز قدس مرزهای جغرافیایی را در می نورد، این روز نماد مبارزه با ظلم، بی عدالتی و استکبارات و به تعبیر امام راحلمان(ره): «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.»
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از آحاد مردم خراسان شمالی به ویژه اهالی فرهنگ، هنر استان دعوت می کند تا با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس همپای ملت شریف ایران بار دیگر با آرمان های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تجدید میثاق نموده و وحدت و همبستگی و اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشانیم.

** بیانیه مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی قدس
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای از جامعه فرهنگی استان دعوت کرد تا در روز قدس همراه با سایر ملت‌ ایران در راهپیمایی روز جهانی «قدس» شرکت کنند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:

'به نام آفریدگار مهربانی ها'
باران بهار رنگی از خون دارد
این خاک چقدر مرد مجنون دارد
یک روز مترسک به زمین خواهد خورد
در مزرعه‌ای که بوی زیتون دارد

جمعه ی آخر ماه مبارک رمضان رسید . تا به فرمان امام شهدا خمینی کبیر (ره) ، مظلومیت مردم دربند فلسطین را فریاد کنیم.در دنیای پر از نکبت و فلاکت امروز، ملت ستمدیده ی فلسطین در چنگال خونین رژیم نژاد پرست اسراییل رها شده است و این تنها فریاد ملت ایران است که نمی گذارد فلسطین گمنام بماند و از یادها برود.
مخالفت ما با اسراییل مخالفت با دین یهود نیست مخالفت و مبارزه بر علیه تفکر صهیونیستی است که از نمادهای یهودیت برای کشتن و جنایت و کودک کشی استفاده می کنند.
پیروزی مظلومان وعده ی خداوند است و پیروزی برجهان استکبار و ظلم نزدیک است. بر ماست که از ستم گستری پیشگیری نماییم .
روز جهانی قدس، نماد فریاد ستم شکنی و دفاع از مظلوم است تا جهان اسلام هیچ وقت چشمانش را بر جنایت این رژیم نژاد پرست نبندد.
ما فرهنگیان خراسان شمالی در کنار مردم همیشه بیدار ایران اسلامی، در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنیم تا جهانیان بدانند انقلاب خمینی کبیر (ره) زنده است و همچنان پوینده وپرتوان به رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) پیش می رود تا فلسطین که پاره تن اسلام است فراموش نشود وتنها نماند.
براتعلی حاتمی
مدیر کل آموزش پرورش خراسان شمالی


*** بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خراسان شمالی
روز جهانی قدس روز فریاد رهایی مردم مظلوم فلسطین از چنگال صهیونیست غاصب و مقابله مستضعفان با مستکبران و روز لبیک همه مسلمانان و آزادگان جهان به ندای امام خمینی (ره) بزرگ است.
روز قدس میراث گرانبهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و نشانی از عمق دور اندیشی و هوشمندی امام خمینی(ره) است که بیانگر اعتقاد به ضرورت وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان در برابر زورگویان و صهیونیسم است.
امسال در حالی به استقبال روز قدس می رویم که مثلث شوم استکبار جهانی،صهیونیسم بین الملل و وهابیت تکفیری به سردمداری اسرائیل و رژیم سفاک آل سعود در یک سناریوی پیچیده و بسیار خباثت آمیز در صدد تبدیل و انتقال نفرت و دشمنی از عربی-اسرائیلی به عربی-ایرانی هستند تا به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کنند.
راهپیمائی روز قدس امسال در حالی برگزار می شود که در منطقه کشتاری از سوی مزدورانی به راه افتاده که در واقع حامی آنان صهیونیست‌ها و آل سعود هستند و امروز دستان آلوده آنان در پشت حوادث خونبار سوریه، عراق، یمن و دیگر نقاط در کشورهای اسلامی بیشتر نمایان است که ایادی و خود فروختگان آنان در هفته های گذشته اقدام تروریستی کوری در مرقد امام راحل و مجلس شورای اسلامی انجام دادند که شهید حسین جلالی راد عضو شورای مرکزی حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی خراسان شمالی به همراه حسین بنی اردلان فرهنگی پیشکسوت و دبیر حزب مردم سالاری به شهادت رسیدند .
پاسخ مقتدرانه، هوشمندانه، هشداردهنده و به موقع نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری مقتدر و نقش آفرینی سپاه پاسداران به گروهکهای تکفیری تذکری به حامیان تروریست ها به ویژه آمریکا بود و نشان داد تجاوز و نفوذ به مرزهای ایران پاسخ پشیمان کننده به همراه خواهد داشت و جوانان این سرزمین به هیچ قدرتی اجازه ماجراجویی نمی دهند.
اعضای حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی منطقه خراسان شمالی با دعوت از مردم شریف ایران اسلامی به ویژه شهروندان خراسان شمالی و همچنین فرهنگیان برای حضور حماسی در راهپیمایی روز قدس ثابت کنند که خواستار نفی ظلم و توقف اشغال، کشتار کودکان و آدم کشی هستند و با آگاهی از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند و به فضل الهی با وحدت، حماسه‌ای بزرگ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، خلق و برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب رقم می‌زنند.
'ان تنصرو االله ینصرکم و یثبت اقدامکم' قطعا وعده خدا به پیروزی مستضعفین،نصرت دهندگان الهی و مومنان است.


بیانیه ای اعلام شد؛ اعلام آمادگی اعضای کانون های مساجد برای حضور در راهپیمایی روز قدس

*** با صدور بیانیه ای اعلام شد؛ اعلام آمادگی اعضای کانون های مساجد برای حضور در راهپیمایی روز قدس
دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با صدور بیانیه ای، آمادگی اعضای کانون های مساجد را برای حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام و از عموم مردم برای نقش آفرینی در این حماسه دعوت کرد.
در متن این بیانیه آمده است: قدس، ایمان ایستاده در برابر تاریخ ظلم است، ظلمی که بالاخره در برابر حقانیت اینهمه ایستادگی و مظلومیت به زانو در می آید و آینه آشکار «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» (سوره 'الإسراء' آیه ٨١) خواهد شد، چنانچه که این روزها، هر روز شاهد درخشش این آیه ناب و خم شدن زانوی اسراییل غاصب و آمریکای کاسب ِسود جو و آل سعود از راه مانده و دست نشانده ایم.
روز قدس روز نشانه هاست، نشانه وحدتی بی پایان که وسعت امن اسلامی را گسترش می دهد و بر تنهایی ِ مظلومیت، خط بطلان می کشد و با دو دست روشنش پرچم یکپارچگی و همراهی انسانیت را بر علم ایستای مقاومت می افراید. روز قدس، روز نشانه های اقتدار و درخشش مسلمانان و آزاد اندیشان که دیگر برای انسان معاصر ناآشنا نیست چرا که دنیای امروز آنقدر نشانی ظلم و قتل و کشتار بی رحمانه و انفجار و گلوله را در چشم های خود ثبت کرده است که می داند تنها راه، ایستادگی است و باز هم تنها راه، ایستادگی است ایستادگی در همگام شدن و مبارزه واحد علیه ظالمان.
و روز قدس مقتدرانه همه این نشانه ها و تعاریف را در بر گرفته و قطعا از آن لحظه که آن بزرگمرد و طلیعه دار اسلام ناب محمدی، حضرت آیت الله خمینی (ره) این روز را نامگذاری کرد، پیام جانبخشش به عصر آزادگی و دفاع از ارزش های انسانی و اسلامی جهانی دوباره بخشید؛ جهانی که بدون شک در این روزها با آگاهی از حقیقت اقتدار ایران اسلامی، چشم و گوش خونخواران سلطه گرِ جهان را کور و کر کرده و هیاهوی ترسِ، فرو پاشی و تزلزل را به دل کاسب کاران ِ هراسان سیاست جهانی و به اصطلاح مدافع حقوق بشر انداخته است. چرا که آزادی قدس، تنهایک شعار و حرکت ساده نیست، بلکه آزادی انسان است، آزادی جهان مظلوم در محاصره و گسستن بند های حق به جانب کفر است!
در چنین روزی، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در شرایطی که هوا، هوای بندگی و خلوص ِ بی دریغ ایستادگی است، اعضا و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی همراه و همدل، نستوه و ثابت قدم از مقابل مساجد به صفوف یکپارچه راهپیمایی روز قدس می پیوندند و بار دیگر در پناه عزت و عنایت حضرت ولیعصر(عجل الله فرج الشریف)گوش به فرمان رهبر و مقتدای مقتدر عصر حاضر امام خامنه ای(مد ظله العالی ) و با آنچه قوای قلبی و عقلی و توان دینی و انسانی ایجاب می کند به دشمنان و اسلام ستیزانمی فهمانند که از هیچ توطئه و مکر و حمله ای هراس نداریم و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و تأکید کردند، که «نمی توانند به ما سیلی بزنند، ما به آنها سیلی خواهیم زد» و تا آخرین قطره خون برای آزادی قدس شریف می ایستیم و جان فدا می کنیم.

*** بیانیه کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی قدس
در روز قدس امسال، راز و نیازها با معبود در شب های قدر را به دفاع ازکودکان، زنان، مردان و شهروندان مظلوم و ستمدیده فلسطینی پیوند خواهیم زد.
بازهم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرا رسید و فرصتی برای لبیک به ندای حق رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران ، امام خمینی (ره) مبنی بر حمایت از خواهران و برادران مسلمان و مظلوم فلسطینی پیش روی ایرانیان قرار گرفت.
مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان مسلمان و خداجوی ایران اسلامی، فرصت پیش رو را غنیمت شمرده و در مراسمات راهپیمایی روز قدس در سراسر استان خراسان شمالی حضور خواهند یافت و از همه آحاد مردم شریف استان خراسان شمالی در جای جای این استان سربلند برای حضور گسترده و با شکوه در راهپیمایی روز قدس امسال و به نمایش گذاشتن وحدت، یکپارچگی، همدلی و همزبانی شهروندان این استان به منظور دفاع از حق و اعتراض به باطل دعوت به عمل می آورند تا یکبار دیگر ضمن بیعت با آرمانهای معمار بزرگ انقلاب و گوش جان سپردن به فرامین ارزشمند آن امام همام، بانگ دفاع از مظلومان ساکن در قبله گاه اول مسلمانان جهان، قدس شریف و اعلام انزجار از رفتارهای ظالمانه و مردود رژیم غاصب صهیونیستی را به گوش همه آزادی خواهان جهان برسانند.

وعده ی دیدار ما آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان، جایگاه های راهپیمایی روز قدس در سراسر استان
به امید آزادی قدس شریف

*** بیانیه اداره کل امور عشایر خراسان شمالی بمناسبت روز جهانی قدس
تیرماه 1396برابر با رمضان المبارک 1438 بار دیگر سالروز فرمان تاریخی معمار بزرگ و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان « روز جهانی قدس » فرا رسید .
ابتکار حکیمانه امام راحل در نامگذاری این روز تمام تلاش‌های این رژیم اشغالگر و جبهه استکبار را در کم رنگ کردن و به حاشیه راندن جنایات سیاست بازان این رژیم در منطقه و جهان ناکام گذاشت و موجب تقویت آرمان‌های فلسطین به عنوان قطعه‌ای جداناشدنی از جهان اسلام شد
سالهاست آن روی سکه تعدی گری این سیستم پوسیده و فرسوده سازمان ملل محرز گشته و جامعه بشری خوی درندگی در تعرض به مردم مظلوم فلسطین، جنایات در لبنان و غزه را در حافظه بصری خویش ثبت کرده و همچنان روز قدس را روز هیاهو و هجمه علیه تجاوز در روزگار کنونی قلمداد می نماید . در زمانی که چشم جهانیان و مدعیان حقوق بشری به تماشای رقایت های جام ملتهای اروپا عادت کرده است و گوششان به فریادهای تکفیری های داعش و.... کمتر کسی سخنی از غزه و مردم بی دفاع آن میگویند و کمتر رسانه ای آن را بیشتر از دیدارهای نهایی فوتبال نشان میدهند.گویی قتل عام در غزه به نوعی تفنن تبدیل شده است. امروز دیگر سکوت جایز نیست ! امروز که دستانی مددجویانه روبه سوی جهانیان ،منتظر ظهور و بروز حمایت از مردم مسلمان فلسطین است،دیگر سکون جایز نیست!
روز قدس روز یکدلی و روز وحدت، روز کنار گذاشتن سلیقه ها و پیوستن قطره ها به اقیانوس جاری انسان هاست.روز قدس روز بازتاب خشم خروشان ملت های ستم دیده و طوفانی شدن غیرت های مقدس مردمی است که نفرت خویش را علیه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی با حضور و شعارهایشان ابراز میکنند. در این روز بزرگ ، قدرت خداوند در گامهای استوار مردان و زنان مسلمان و دریای مواج و خروشان مسلمانان روزگار نمود می یابد .
قطعا' حضور یکپارچه امت اسلامی درسراسرجهان و مخصوصا' مردم مومن و روزه دار ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس افزایش روحیه مبارزه و مقاومت رزمندگان فلسطینی ،دلگرمی آزادیخواهان ویاس وناامیدی وانزوای جهانی رژیم غاصب وجعلی صهیونیستی را به دنبال خواهد داشت ورویای خاورمیانه بزرگ ونقشه شیطانی از نیل تا فرات را با خود به گور خواهند برد .
کارکنان اداره کل امور عشایر،شرکتهای تعاونی عشایری و عشایر غیور و ولایتمدار خراسان شمالی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات عموم میهمانان ماه ضیافت خدا با گرامیداشت روز جهانی قدس از مؤمنین‌ روزه‌دار ایران‌ اسلامی بویژه مردم استان‌ دعوت می‌کند، ‌با درک‌ حساسیت‌ شرایط‌ موجود به‌خصوص‌ در منطقة‌ خاورمیانه ضمن تجدید بیعت با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی در این راهپیمایی بزرگ حضور گسترده‌ داشته باشند.


*** بیانیه خانواده بزرگ صنعت ، معدن و تجارت خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی قدس
روز جهانی قدس روز توجه مسلمین به مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان جهان است که سالهاست مورد تعرض رژیم صهیونیستی اسرائیل قرار گرفته است . روز فریاد مظلومیت ملتیست که در سایه سکوت مجامع جهانی سالهاست سرزمینشان اشتغال شده ومورد تهاجم و قتل و غارت قرار گرفته اند . این روز یادگار پیر جماران خمینی کبیر است که با درایت و دور اندیشی خود توجه جهانیان را به این مهم جلب و با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان بعنوان روز جهانی قدس خواست صدای مظلومیت یک ملت را به گوش جهانیان برساند .
این روزها نیز دشمنان قسم خورده اسلام نه تنها به مردم مظلوم فلسطین ظلم روا میدارند که با تشکل و تجهیز گروههای تکفیری بنام اسلام تلاش میکنند چهره اسلام را که دین محبت و برادریست خدشه دار نمایند و این ظلمی آشکاردر حق اسلام و مسلمانان جهان میباشد . گروههایی که هیچ بوئی از مسلمانی نبرده اند اما با هدایت و مدیریت دشمنان اسلام ،با نام اسلام خون برادران و خواهران مسلمان خود را بر زمین می ریزند .
خانواده بزرگ صنعت ، معدن و تجارت استان ضمن محکوم کردن حرکتهای مذبوحانه دشمنان اسلام وگروه تکفیری داعش در به شهادت رساندن تعدادی از هموطنان بیگناه در حادثه تروریستی اخیر مجلس شورای اسلامی و حمایت قاطع خود از پاسخ بموقع و مقتدارنه دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به مقر آن گروه تکفیری و تقدیر و تشکر از مقام معظم رهبری ،ریاست محترم جمهوری و مسئولین نظام و شورای امنیت کشور و تلاشهای نیروهای غیرتمند نظامی و انتظامی که با حفظ همبستگی ملی در تامین امنیت جامعه تلاش مینمایند ،اعلام میدارد همگام با ملت بزرگوار ایران و کلیه مسلمانان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس که امسال با دهه بزرگداشت صنعت ، معدن و تجارت( اول تا دهم تیرماه مصادف با روز ملی اصناف و روز ملی صنعت و معدن) نیز متقارن گشته حضوری پر شور و مقتدرانه خواهند داشت و ندای حمایت خود را به گوش مردم مظلوم فلسطین خواهند رساند .
ان تنصرا... ینصرکم و یثبت اقدامکم
اول تیرماه 1396
خانواده بزرگ صنعت ، معدن و تجارت
خراسان شمالی

7184/1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده

انتهای پیام /*

نظر شما