شناسهٔ خبر: 20025880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

حجت الاسلام مهدی طائب در گفت‌وگو با فردا:

ماجرای امدادرسانی فلسطینیان به زوار ایرانی در کشتار حج ۶۶/ نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر قطعی است

حجت الاسلام مهدی طائب گفت: بنده خودم در جریان کشتار سال 66 توسط عمال آل سعود در حج شرکت داشتم. در آن اوضاع که ایرانیان قتل عام می‌شدند و به خاک و خون کشیده می‌شدند تنها گروهی که تمام قد به حمایت، پشتیبانی و کمک ایرانیان پرداخت فلسطینیان بودند. این فلسطینیان بودند که درب هتل‌هایشان را به روی زوار ایرانی باز کردند و تا جایی که ممکن بود اسکان دادند و حمایت کردند. و کسانی که آنجا بودند همه شاهد بودند که فلسطینیان سنگ تمام گذاشتند.

صاحب‌خبر -
ماجرای امدادرسانی فلسطینیان به زوار ایرانی در کشتار حج 66/ موشک های ذوالفقار باطل کننده سحر داعش و اسرائیل بود

سرویس سیاسی فردا؛ محمد نگینی پور: حجت الاسلام مهدی طائب همواره تحلیل های شنیدنی از مسائل منطقه و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی دارند. به سراغ ایشان رفتیم تا به برخی از شبهات پیرامون روز قدس بپرداختیم و علت قرار دادن روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را از ایشان جویا شویم. رییس قرارگاه عمار از تحولات منطقه، تنش میان قطر و عربستان و نقشه های از پیش تعیین شده آمریکا و اسرائیل برای فرقه گرایی میان مسلمانان و نظر قران کریم در خصوص مبارزه یا صهونیسم، برایمان گفتند. 

هر کس با قرآن مانوس باشد پیام ضد صهیونیسمی قرآن را دریافت می کند

فردا: علت قرار دادن روز قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان چیست؟ در بین این همه ایام مبارک چرا این روز توسط حضرت امام انتخاب شد؟ 

می دانیم که ماه رمضان بهار قرآن است. وقتی یک مسلمان در این ایام با صفای باطن و حس معنوی که در این ماه حاکم است به سراغ قرآن می‌رود و قرآن را مطالعه می‌کند در جای جای قرآن متوجه دشمنی یهودیان افراطی با بشریت و دین می‌شوند و یک مومن انقلابی که قرآن را در این ماه ختم می‌کند، بصیرتی نیز نسبت به لزوم مبارزه با این یهودیان معاند که دشمن دین و دنیای بشریت هستند پیدا می کند. لذا بهترین انتخاب برای مبارزه با یهودیان افراطی و صهیونیسم برای امت اسلامی ماه مبارک رمضان است که بیشترین انس با قرآن برقرار می‌شود. خداوند صریحا در آیات متعدد قرآن دستور به مبارزه با یهود افراطی و معاند می دهد که مصداق آن در حال حاضر رژیم صهیونیستی است. 

حتی دشمنی یهود با بشریت طبق نص صریح قرآن از دشمنی مشرکین شدید تر است. آنجایی که خداوند می فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا...»  آنها را در حالی می‌یابی که شدیدترین عداوت و دشمنی علیه مومنین دارند و قرآن دشمنی مشرکین با مومنان را در مرحله بعد از دشمنی یهود می‌داند. غلظت و شدت دشمنی یهود بسیار شدیدتر است. 

وقتی به این نکته تامل کنیم، فلسفه قرار دادن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را متوجه می شویم. چرا که بیشترین انس با قرآن این ماه است و در روزهای آخر ماه رمضان اوج این ظلم ستیزی و صهیونیسم ستیزی را از مفاهیم قرآن درک خواهیم کرد و مسلمین و با عزم و انگیزه جدی تری برای مبارزه و از بین بردند این دشمن دیرینه ادیان و بشریت قدم می بردارند. 
 
 
 
ماجرای امدادرسانی فلسطینیان به زوار ایرانی در کشتار حج 66

فردا: از جمله شبهاتی که در ایام روز قدس و مسائل مربوط به فلسطین همواره در جامعه مطرح می شود بحث اهل تسنن بودن فلسطینیان و گرایش به تفکرات وهابی توسط آنان است. مثال معروف که می گویند خون شیعه را خواستند به فلسطینی بزند و وی قبول نکرد چرا که خون یک شیعه ست و شیعه را کافر می‌داند. پاسخ این شبهات چیست؟

کسینجر در سال 62 گفت که تنها راه مقابله با (امام) خمینی راه اندازی جنگ طایفه‌ای میان گروه‌های مسلمان است. میان شیعه و سنی اگر تفرقه ایجاد شود موجب شکست امام خمینی و نظام جمهوری اسلامی می‌شود.  این بحث تزریق خون هم از دروغ های بزرگی است که فتنه گران و عمال آمریکایی طراحی کرده اند برای راه اندازی تفرقه میان مسلمین و شما می دانید که اگر بحث جنگ بین شیعه و سنی محقق شود پیروز نهایی اسرائیل است.

برای همین وقتی داعش به وجود آمد خردمندان از همان ابتدا متوجه شدند که این کار امریکا و رژیم صهیونیستی است. البته عده ای که کج فهم بودند قبول نمی کردند و ارتباطی بین این دو نهاد ظالمانه نمی‌دیدند. تا اینکه ترامپ آمد و دست خودشان را در انتخابات رو کرد و صریحا اعلام کرد که داعش را دولت آمریکا به وجود آورده است. البته وی این سخنان را مطرح کرد تا گرایش مردمی را به خود متمایل کند و رای جمع کند. ترامپ علی الظاهر منتقد این کار بود و انتقادش را متوجه دولت اوباما کرد تا در جنگ احزاب پیروز شود. 

ولی وقتی به روند شکل گیری داعش نگاه می کنیم می‌بینیم از همان حدود سالهای 62-63 ه ش آمریکایی‌ها به دنبال ترویج و تقویت مکاتب وهابیت و تکفیری بودند و در عربستان بستر سازی این کار را انجام دادند. آمریکایی‌ها و اسرائیل بنای مبارزات فرقه ای میان مسلمانان ر ا از همان جا نهادند و تفکرات و شکل گیری عقاید و مکاتب وهابیت از همان جا بیشترین حمایت را گرفت تا اینکه به تشکیل طالبان و القاعده و داعش موجب گردید. 

بنده خودم در جریان کشتار سال 66 توسط عمال آل شرور (سعود) در حج شرکت داشتم. در آن اوضاع که ایرانیان قتل عام می‌شدند و به خاک و خون کشیده می‌شدند تنها گروهی که تمام قد به حمایت، پشتیبانی و کمک ایرانیان پرداخت فلسطینیان بودند. این فلسطینیان بودند که درب هتل‌هایشان را به روی زوار ایرانی باز کردند و تا جایی که ممکن بود اسکان دادند و حمایت کردند. و کسانی که آنجا بودند همه شاهد بودند که فلسطینیان سنگ تمام گذاشتند. 
 

نابودی اسرائیل تا 25 سال دیگر قطعی است

فردا: رهبر معظم انقلاب در بیانات شان فرمودند که رژیم اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید. آیا این یک شعار برای میدان مبارزه است یا خبری واقع بوده و وقوع نابودی اسرائیل قطعی است؟ 

به هر تقدیر هر روز در امور بین الملل شاهد یک مبارزه و عزم جدی علیه صهیونیسم ها هستیم که تحقق نابودی شان در سالهای آینده دور از انتظار نیست و ان‌شاء الله قطعی است. امروز در جهان شاهد مبارزه دو جبهه با یکدیگر هستیم. یک جبهه آمریکا، عربستان، اسرائیل، داعش و وهابیت تکفیری است و جبهه دیگر جبهه عدالت خواهان، جبهه حق طلبان و مستضعفین و جبهه مردمی هستیم و چیزی که مسلم است این است که این جبهه مردمی و مستعضفین متصل به خداوند هستند و همان گونه که موسی با عصایش موجب بطلان سحر ساحران فرعون شد، با لطف الهی جبهه حق هم در نهایت سِحر آمریکاییان و اذنابشان را باطل خواهد کرد. همین موشک های ذوالفقار که به مقر داعش شلیک شد باطل السحر صهیونیسم‌ها بود. 

حضرت امام درست یک ماه بعد از پیروزی انقلاب صراحتا موضع گیری کردند که اسرائیل باید از بین بروند. این یک شعار نبود. یک دستور دینی بود. چرا که اگر جهان واقعا بخواهد به عدالت مطلق و صلاح و رستگاری برسد باید این غده سرطانی را از بین برد. بدون از بین بردن اسرائیل رسیدن به عدالت جهانی ممکن نیست. حضرت امام مطالبه نابودی اسرائیل را در آن زمان مطرح کردند و بیداری های اسلامی که رخ داد تاثیرات مستقیمی در اضمحلال اسرائیل داشت تا اینکه الان نوبت به رهبر معظم انقلاب رسید و فرمودند که تا 25 سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت. این جمله ادامه همان مسیری است که امام در آن ایام پیروزی انقلاب مطرح فرمودند. البته به این معنی نیست که لزوما نابودی اسرائیل 25 سال زمان ببرد. بلکه چه بسا زودتر از آن نیز تحقق یابد. کاملا بستگی به شرایط جهانی دارد و به روند بیداری بشریت و ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی‌ها در جهان و امکان دارد در کمتر از ده سال آینده نیز این امر تحقق یابد. لذا بستگی دارد به عملکرد ملت ها و بیداری ملت ها و ایستادگی شان در برابر این غده سرطانی. 

فردا: برویم سراغ کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و قطر و ارتباط شان با حماس. چرا عربستان در کمال تعجب به مخالف گروه حماس پرداخته است؟ و حتی یکی از علت‌های تحریم قطر را هم همین بحث حمایت قطر از حماس عنوان کرد است.

در ابتدا عربستانی‌ها به دستور آمریکایی‌ها به حماس حمایت های مالی و... انجام می دادند تا به پشتوانه این حمایت‌ها حماس دست از مبارزه با اسرائیل بردارد. ولی حماس مبارزه با اسرائیل را یک آرمان و هدف برای خود می‌دانست و تسلیم خواسته عربستان نشد. عربستان می‌خواست با حمایت‌هایش از حماس یک داعش بسازد ولی موفق نشد و برای همین است که عربستانی‌ها که به تعبیر خود دولتمردان آمریکایی گاوهای شیرده برای آمریکا هستند به دشمنی با حماس پرداخته‌اند و خب این کارشان کاملا دیکته شده آمریکاست. 

فردا: علت تنش میان قطر و عربستان و موضع گیری حمایتی قطر از حماس چیست؟ چرا این سیاست را اتخاذ کرده است؟  

آیه قرآن می‌فرماید: «لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاء جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّى ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَعْقِلُونَ» {آنان به صورت} دسته جمعى جز در قريه‏‌هايى كه داراى استحكام‌اند يا از پشت ديوارها با شما نخواهند جنگيد جنگشان ميان خودشان سخت است آنان را متحد مى‏پندارى ولی دلهايشان پراكنده است؛ زيرا آنان مردمانی هستند كه نمی‌اندیشند. 

اختلاف بین کشورهای حاشیه خلیج فارس از قبل وجود داشت. از جمله در بحث مبارزه با صهیونیسم و عدالت خواهی. ظاهرشان این بوده که یک دست و متحد هستند. ولی درون‌شان اختلاف است و این اختلاف‌ها به مرور زمان بیشتر نمایان خواهد شد و به سمت پیروزی مستضعفین گرایش خواهد کرد. نمونه‌اش قطر هست که شاهدش بودیم. 

معتقدیم که ان‌شاء الله دیگر ملت‌های حاشیه خلیج فارس نیز به ائتلاف‌های عربستانی صهیونیسمی پشت خواهند کرد همانگونه که قطر این اقدام را انجام داد و دنیا به سمتی می‌رود که ملت‌های دیگری نیز علیه آمریکا و اسرائیل به پا خواهند ایستاد و نابودی اسرائیل قطعی است.  

نظر شما