شناسهٔ خبر: 20025691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر امور هماهنگی مراکز اتحادیه امکان:

97 درصد چک‌های برگشتی به خاطر کمبود نقدینگی در کشور رخ داده است/ حاکم بودن رکود تورمی در کشور

مدیر امور هماهنگی مراکز اتحادیه امکان کمبود نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصاد کشور خواند و گفت: 97 درصد چک‌های برگشتی به خاطر کمبود نقدینگی و پول در کشور رخ داده و 3 درصد آن ناشی از نیات نادرست صادرکنندگان چک بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضایی بعد از ظهر امروز در نشست مدیران عامل شرکت‌های تعاونی مصرف کارگری کارخانجات تولیدی استان آذربایجان‌شرقی با مدیر امور هماهنگی اتحادیه امکان در تبریز، از مدیران بخش تعاون و تعاونگران به عنوان افرادی عملگرا یاد کرد و اظهار داشت: فعالان بخش تعاون افرادی جهادگر هستند که با دریافت حقوق کارگری به جیب خود فکر نکرده و تنها با داشته‌ها و منابع تعاونی در توسعه اقتصادی فعالیت می‌کنند که در نوع خود بی‌نظیر بوده و جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه بخش تعاون از منابع بسیار کمی برخوردار است، گفت: در این میان بخش تعاونی‌های مصرف مجبور است با منابع محدود و کم خود باید در دریای مواج و سهمگین اقتصاد کشور حرکت کند.

رضایی با اشاره به رکود تورمی در کشور آن را در واقع سرطان مغز و قلب اقتصاد دانست و گفت: اثرات این رکود اقتصادی در کنار تورم سبب شده تا فعالیت در عرصه اقتصاد بسیار مشکل بوده و از سوی دیگر فعالیت دولت را برای برنامه‌ریزی با محدودیت مواجه کند.

مدیر امور هماهنگی مراکز اتحادیه امکان کمبود نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصاد کشور خواند و گفت: 97 درصد چک‌های برگشتی به خاطر کمبود نقدینگی و پول در کشور رخ داده و 3 درصد آن ناشی از نیات نادرست صادرکنندگان چک بوده است.

وی پول را به مثابه خون در رگ‌های اقتصاد کشور دانست و افزود: اتحادیه امکان به عنوان مجموعه اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارگری کشور در تلاش است تا فعالیت‌های خود را در این رودخانه و دریای خروشان اقتصاد به گونه‌ای هدایت کند تا با آرامش همراه باشد.

رضایی با اشاره به آرمان‌های خانه کارگر که در تلاش است تا کارگری به دلیل کمبود درآمد از آموزش و رفاه بازنماند، گفت: مدیران و فعالان اتحادیه امکان و شرکت‌های تعاونی مصرف کارگری نیز به وکالت از اعضای خود وظیفه دارند تا در کنار ارائه خدمات بهینه، فعالیت‌های خود به سودآوری برسانند موضوعی که در سال‌های قبل در امکان و تعاونی‌ها به وقوع پیوسته است.

رضایی امانتداری مدیران اتحادیه امکان و تعاونی‌های مصرف کارگری را مهم‌ترین ویژگی آنان دانست و گفت: تعاونی‌های مصرف کارگری با مشکلات و تهدیدات زیادی روبه‌رو هستند که بحث مالیات ارزش افزوده مهم‌ترین موضوعی است که با وجود تمام اعتراضات تعاونی‌های مصرف در رقابت  با بخش خصوصی با آن روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی نظیر سازمان نظارت بر قیمت ها نظارت دقیقی بر فعالیت بخش تعاونی دارند گفت: تعاونی های مصرف هیچکدام توان  فروش  کالا بدون فاکتور را ندارند و این درحالی است که بخش خصوصی به هر نحوی فعالیت دارد و ما خواهان تعیین تکلیف مشخص برای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای بخش تعاونی هستیم.

رضایی با تأکید بر اینکه از زمان دولت سازندگی به این سو بخش تعاون از دغدغه‌های روسای دولت‌ها خارج شده است، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم با توجه به صراحت قانون اساسی حمایت لازم و کافی از بخش تعاون به عمل آید زیرا توسعه این بخش به نفع اقتصاد کشور است.

وی با اعلام آمادگی اتحادیه امکان برای پذیرش انتقادات اعضای آن گفت: مدیران اتحادیه امکان برای پیشبرد امور اتحادیه آماده پذیرش انتقادات و پیشنهادات سازنده اعضا و مدیران تعاونی‌های مصرف بوده  و در این زمینه از برگزاری جلسات مشترک استقبال می‌کند.

انتهای پیام/و

نظر شما