شناسهٔ خبر: 20025679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی‌

عملیات ساخت سه پست اسکله صادرات فرآورده‌های نفتی در بندرعباس آغاز شد‌

R7872/P1377/S6,58/CT11

عملیات ساخت سه پست اسکله صادرات فرآورده‌های نفتی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در اسکله شهید رجایی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیمازبندرعباس، محمد سعیدنژاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور در آئین آغاز عملیات ساخت سه پست اسکله صادرات فرآورده‌های نفتی در بندرعباس با اشاره به طرح توسعه نفت و گاز کشور اظهارداشت: عملیات ساخت اسکله نفتی بندرشهید رجایی در استای افزایش ظرفیت صاردات نفتی کشور در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل سه پست اسکله نفتی است بیان‌داشت: در این پروژه که با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود بیش از 160 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل سازمان و بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه تکمیل این پروژه میزان 36 میلیون تن به ظرفیت کشوری می‌رسد گفت: با توجه به توانمندی‌های پیمانکاران ایرانی دو اسکله ظرف 18 ماه و اسکله سوم نیز در مدت زمان 24 ماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. 

در ادامه، الله مراد عفیفی پور نیز ابرازداشت: با ایجاد سه پست نفتی جدید ظرفیت صادرات نفت کشور ارتقا می‌یابد و میزان 36 میلیون تن ظرفیت صادرات را در این حوزه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: افتتاح این پروژه در رونق معیشت و رفاه مردم و همچنین ایجاد اشتغال نقش مهمی ایفا می‌کند.

گفتنی است، احداث سه پست اسکله نفتی از نوع شمع و عرشه و شناورهای طرح 100هزار تن و احداث پل دسترسی و خطوط انتقال به اسکله ها به طول هزار و 700 متر با مبلغ اولیه هزار و 640میلیارد ریال در مدت زمان 24 ماه به اتمام می‌رسد، این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه انجام می‌شود.

همچنین با بهره‌برداری این پروژه امکان صادرات سالیانه 34میلیون تن مواد نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفتا، میعانات گازی، نفت کوره و سوخت شناورها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما