شناسهٔ خبر: 20025672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دادگستری شبستر:

۷۰ درصد ابلاغ‌های دادگستری شبستر تا پایان امسال الکترونیکی انجام می‌شود‌

R7887/P1377/S6,47/CT11

رئیس دادگستری شبستر گفت: از نظر ابلاغ الکترونیکی هم اکنون اداره دادگستری شبستر با ابلاغ ۵۵ درصدی الکترونیکی در سطح استان رتبه اول را داشته و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری ۷۰ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شبستر، حسین فتاحی در نشست خبری خود که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه انجام شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان شبستر در طول هفته قوه قضائیه انجام می‌شود.

وی با تقدیر از حضور خیرین در جشن گلریزان ویژه زندانیان جرائم غیر‌عمد شبستر  گفت: در این مراسم، بالغ بر 80 میلیون تومان در جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک شد.

رئیس دادگستری شبستر افزود: جشن گلریزان سنتی است الهی و انسانی که به واسطه آن بسیاری از زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده‌های خود بر می‌گردند و ماندن افرادی که به واسطه جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند اثرات تخریبی بسیاری بر روی این افراد و خانواده‌های آنها دارد که غیر قابل جبران است.

وی با اشاره به تداوم کمک به آزادی زندانیان غیرعمد عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای اجرای این سنت خداپسندانه است و اجرای گلریزان به عنوان جشنی که آبروی دیگران را می‌خرد قطعاً تأثیر روحی مضاعفی بر افراد خیر خواهد داشت.

فتاحی با اشاره به برنامه‌های قوه قضائیه در طول سال جاری عنوان کرد: یکی ازمؤلفه های دادرسی عادلانه رسیدگی در مدت کوتاه مدت هست و بر این اساس، ارتقای کیفیت رسیدگی و کاهش مدت زمان رسیدگی از برنامه‌های پیش روی قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرائم، برخورد با متجاوزین به بیت المال و حقوق عمومی نیز یکی از وظایف ذاتی قوه قضائیه است و در این خصوص فعال‌تر از گذشته اقدام خواهد شد.

رئیس دادگستری شبستر افزود: برخورد با جرائم خشن و سازمان یافته  از وظایف قوه قضائیه است که خوشبختانه جرائم خشن در شهرستان شبستر کم بوده از این نظر وضعیت خوبی دارد و باید توجه کرد که مدیریت دادگستری با سایر اداره متفاوت بوده هیچ مقامی نمی‌تواند در رأی قاضی تاثیرگذار شود.

فتاحی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به الکترونیکی کردن امور‌ اداری و قضایی در اداره دادگستری شهرستان شبستر ابراز کرد: از نظر ابلاغ الکترونیکی هم اکنون اداره دادگستری شبستر با ابلاغ 55 درصدی الکترونیکی در سطح استان رتبه اول را داشته و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری 70 درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام شود.

رئیس دادگستری شبستر با اشاره به عملکرد این اداره در سال‌های اخیر گفت: مجموع پرونده‌های ورودی به دادگستری شبستر از سال 95 تاکنون 17 هزار و 651 فقره  پرونده بوده که تاکنون بیش از 16 هزار و 905  پرونده مختوم شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین پرونده‌ها مربوط به تصادفات بوده و ضرب و جرح عمدی،سرقت و تخریب در رتبه‌های بعدی قرار دارد در بخش حقوقی بیشترین پرونده‌ها مربوط به میزان مطالبه وجه و طلاق و دعاوی مربوط به خانواده است و متأسفانه در سال اخیر 120 پرونده برای طلاق در دادگستری شبستر باز شده است.

فتاحی با اشاره به شکایت‌ها از رسانه‌ها و خبرنگاران خاطرنشان کرد: دادگستری مجری قانون است و اگر موردی مصداق جرائم نباشد برخورد نکرده و ملاک برای ما،قانون است و اگر بر‌اساس قانون جرمی انجام نشود، هیچ نهاد و دستگاهی حق تعرض به خبرنگاران را ندارد و اطلاع رسانی رسالت اصلی خبرنگاران است.

وی با اشاره به نبود زندان در شهرستان شبستر بیان کرد: در خصوص زندان برخی اقدامات انجام شده، ولی به جهت سازمانی زندان برای شبستر پیش‌بینی نشده ‌و به دنبال مکان مناسب برای راه اندازی بازداشتگاه موقت هستیم که  اگر زمین به سازمان زندان‌ها تحویل داده شود در مدت یک سال بازداشتگاه موقت تأسیس می‌شود.

رئیس دادگستری شبستر در پایان با تاکید بر تکریم ارباب رجوع خاطرنشان کرد: دادگستری محل احقاق حق  است و هرکس  به دادگستری شبستر مراجعه کند می‌تواند با بنده و ‌دادستان ملاقات کرده و مسائل را مطرح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما