شناسهٔ خبر: 20025641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری:

پیشگامان کارهای خیر به کمال الهی دست پیدا می‌کنند

R7854/P1377/S6,62/CT11

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: افرادی که در کارهای خیر پیشگام هستند نسبت به رحمت پرودگار سبقت گرفته‌اند، آن‌ها که پیشگام کارهای خوب هستند زودتر به رحمت پرودگار دست پیدا کرده و به کمال رسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد‌ حاج‌ابوالقاسم‌ دولابی‌ در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: افرادی که در کارهای خیر پیشگام هستند نسبت به رحمت پرودگار سبقت گرفته‌اند، آن‌ها که پیشگام کارهای خوب هستند زودتر به رحمت پرودگار دست پیدا کرده و به کمال رسیده‌اند.

وی افزود: انسان در کارهای مثبت و حسنه نباید تردیدی کند، امام صادق (ع) فرمود در زمینه کارهای خوب آن‌ها که زودتر انجام می‌شود مورد تاکید خداوند است.

مدیر مرکز تخصصی فقه نظام با اشاره به آیه 7 سوره حدید، گفت: خداوند مومنان را به انفاق دعوت کرده است، انسان‌ها خلیفه خدا در نگهداری از اموال هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت حدیثی از اهل بیت (ع) افزود: اگر کسی بنده خدا باشد خود را مالک نمی‌بیند و این اموال را اموال خدا می‌داند و در مسیری که خدا اراده کرده مال را هزینه می‌کند.

استاد حوزه علمیه گفت: در آخرت سه نوع زندگی هست که برخی شامل عذاب الهی می‌شوند و عده ای مورد رحمت الهی قرار گرفته و گروه دیگر مورد رضایت پرودگار قرار می‌گیرند.

 وی با قرائت آیه 27 حدید عنوان کرد: اسلام از جامعه دوری کردن مخالف است و در روایات این موصوع ذکر شده که دراسلام گوشه‌گیری نهی شده است.

حاج‌ابوالقاسم تصریح کرد: خداوند به مسلمانان اجازه رهبانیت نداده است و رهبانیت امت خدا مجاهدت در راه پرودگار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر‌نشان کرد: شخصس از امام کاظم (ع) پرسید آیا رهبانیت در اسلام وجود دارد که امام در پاسخ فرمود خیر، اگر کسی از راه رهبانیت به فضایل اخلاقی دست پیدا کند ارزش ندارد چون مؤمن اجتماعی است.

انتهای پیام/

نظر شما