شناسهٔ خبر: 20025622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زنجان:

طولانی شدن زمان دادرسی نارضایتی مردم را به دنبال دارد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: طولانی شدن زمان دادرسی پرونده در دستگاه قضایی کشور، ناراضایتی مردم را به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان دادگستری استان زنجان، افزود: با توجه به گزارش های اعلام شده از سوی مسئولان دستگاه قضایی در استان، عملکرد این مجموعه رضایت‌‌بخش است و نظارت خوبی بر مسائل قضایی دارد.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: اگر شخصی مانند حضرت علی(ع) هم به عنوان عادل ترین قاضی بین 2 فرد قضاوت کند، 50 درصد مراجعه کنندگان به علت رای صادره از سوی قاضی، از صدور حکم ناراضی و گله مند خواهند بود.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه برای ارتقای آستانه تحمل مردم زنجان باید برنامه ریزی جدی انجام گیرد، گفت: دادگستری و سایر متولیان امر در استان مطالعات گسترده پژوهشی درباره عوامل پایین آمدن آستانه تحمل مردم داشته باشند و در این حوزه اقدامات مناسب را انجام دهند.
وی به نزاع های دسته جمعی و طایفه ای در دهه گذشته در استان اشاره و تصریح کرد: ارتقای فرهنگ عمومی، پررنگ شدن نقش والدین در تربیت فرزندان و تاثیر سایر عوامل اجتماعی باعث شده تا اکنون کمتر خبری از این نزاع ها در سطح استان شنیده شود.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: مسائل فرهنگی با بخشنامه قابلیت اصلاح ندارد و باید به طور زیربنایی به این مسائل پرداخت و در این زمینه فرهنگ سازی کرد.
3216/3001
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: مینا افشاری

انتهای پیام /*

نظر شما