شناسهٔ خبر: 20025552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب پلدختر خبر داد؛

پلمب موسسه بدون مجوز قرض‌الحسنه آینده‌سازان در پلدختر

پلدختر- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی پلدختر از پلمب موسسه قرض‌الحسنه آینده‌سازان در این شهرستان به دلیل نداشتن مجوز از بانک مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین بهاروند روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه برخی موسسه های مالی اعتباری بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی اقدام به فعالیت در شهرستان پلدختر می کنند که موسسه قرض الحسنه آینده سازان از این قبیل است.

وی افزود: فعالیت اینگونه موسسه های بدون مجوز مورد اطمینان نیست و موجب بروز مشکلاتی برای سپرده گذاران می شود که به تبع دستگاه قضایی را نیز درگیر این مسائل می کند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی پلدختر گفت: در پی شکایت پلیس اطلاعات از موسسه قرض الحسنه آینده سازان، دستگاه قضا برای جلوگیری از بروز هر گونه تنش یا تجمع از سوی سپرده گذاران بلافاصله ترتیبی اتخاذ کرد و مسائل لازم را با حضور مدیر موسسه و سپرده گذاران مورد بحث و بررسی قرار داد.

بهاروند با بیان اینکه از پلمپ این موسسه دو هفته می گذرد، افزود: برخی موسسه ها ی مالی و اعتباری با وجود این که مجوزی از بانک مرکزی ندارند اما برای جذب سپرده گذار سودهایی خارج از نرخ مصوب در شورای پول و اعتبار به آنها پرداخت می کنند که موجب وسوسه کردن افراد و سپرده گذاری بیشتر می شوند اما به دلیل روند ناصحیح و غیر قانونی با مشکل برمی خورند و سپرده گذاران را گرفتار می سازند.

وی بر دریافت اطلاعات کافی برای سرمایه گذاری در این گونه بانک ها و موسسه ها تاکید کرد و گفت: مردم سعی کنند برای سپرده گذاری ابتدا اطلاعات و آگاهی های لازم را از پایگاه اینترنتی بانک مرکزی دریافت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی به مردم توصیه کرد: سپرده های خود را به جای موسسه های غیر مجاز به بانک های قابل اطمینان و معتبر بسپارند تا در روند توسعه، تولید و اشتغال نیز به گونه ای سهیم باشند.

نظر شما