شناسهٔ خبر: 20025502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در نشست شورای برنامه‌ریزی مطرح شد

واکنش تند نماینده مردم کهگیلویه در مجلس به نحوه توزیع اعتبارات نفت

R41452/P1377/S6,69/CT11

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به توزیع اعتبارات یک سوم نفت واکنش نشان داد و گفت: در توزیع اعتبارات باید نگاه عادلانه به مناطق محروم استان داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، عدل‌ هاشمی‌پور ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از روند اجرای برخی پروژه‌های عمرانی، اظهار داشت: سد کوهبرد کهگیلویه از پروژه‌هایی است که در سال 90 عملیات اجرایی آن آغاز شد و هم‌اکنون تنها از 20 درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است.

وی افزود: تاکنون پنج میلیارد تومان برای احداث این سد هزینه شده است، مردم یک میلیارد تومان برای تملک اراضی طلبکار هستند، این در حالی است که نصف عملیات اجرایی این پروژه را آب برده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام  در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اولویت تخصیص اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام مانند سد ایلی‌آباد بهمئی با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد باشد.

هاشمی‌پور خطاب به غلام‌رضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سوال ما از همکارمان در مجلس این است که تلاش نمایندگان مجلس برای رأی حداکثری که همه مناطق از یک سوم نفت استفاده کنند و رأی قاطعی که آورد چه بود؟ مگر این نبود که باید همه شهرستان‌های استان‌های نفت‌خیز و گازخیز از اعتبارات یک سوم نفت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: همانطور که ما شنیده‌ایم در خوزستان همسایه کهگیلویه و بویراحمد این مصوبه اجرایی شده و اعتبارات یک سوم نفت در اختیار همه شهرستان‌های این استان قرار گرفته است.

هاشمی‌پور در واکنش به اظهار نظر تاجگردون در رابطه با نماینده سابق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام گفت: شما با توجه به موقعیتی که در دوره پیشین مجلس داشتید چه دفاعی از حق مردم بهمئی در دریافت سهم این شهرستان از بابت عوارض تأسیسات نفتی انجام دادید؟

وی افزود: برای اولین بار در این دوره مجلس بخشی از این حق گرفته شد، این در حالی است که در دوره‌های قبل باید کمک می‌کردید عوارضی که 20 سال به شهرستان بهمئی اختصاص نیافته بود و حقش در این باره ضایع شده بود، گرفته می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما