شناسهٔ خبر: 20025477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان | لینک خبر

یک منبع آگاه در گفتگو با «دیدبان» خبر داد:

شکست سنگین عملیات القاعده در مرزهای لبنان

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حمله شبکه تروریستی القاعده به منطقه مرزی "القلمون" را بطور کامل دفع و تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد آوردند.

صاحب‌خبر -
 
 
به گزارش خبرنگار «دیدبان» به نقل از یک منبع آگاه در مناطق مرزی سوریه-لبنان، صبح امروز نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت  هجوم تعدادی از عناصر مسلح شبکه القاعده به منطقه مرزی سوریه را بطور کامل دفع و تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد آوردند.
 
یک منبع آگاه در منطقه مرزی سوریه-لبنان در گفتگو با خبرنگار «دیدبان» با اشاره به عملیات القاعده در این منطقه اظهار داشت: صدها تن از عناصر القاعده در سوریه در ساعات ابتدایی صبح امروز با حمله به مواضع نیروهای مشترک ارتش سوریه و حزب الله در منطقه "جرود فلیطه" واقع در بخش غربی مرز دو کشور موسوم به "القلمون" اقدام به انجام عملیاتی گسترده با هدف اشغال آن مناطق کرده که با هوشیاری رزمندگان مستقر در منطقه نه تنها اجرای چنین عملیاتی موفقیتی برای آنها نداشت بلکه  تلفات و خسارات سنگینی را نیز به آنها وارد آورد. 
 
 
به گفته این منبع آگاه واحدهای شنود و رصد رادیویی مقاومت که در منطقه مستقر هستند توانستند مکالمات و ارتباط رادیویی این عناصر مسلح تکفیری را شنود و شناسایی کنن که در نهایت طی گزارشی اعلام کردند ساعتی پس از شکست این عملیات، القاعده  از طریق شبکه بیسیم درخواست ده ها کیسه خون و خدمات پزشکی برای مجروحان خود کرده است.
 
 
لازم به ذکر است که مرز دو کشور سوریه و لبنان در ابتدای بحران سوریه یکی از سه مسیر اصلی نقل و انتقال تروریست‌های تکفیری و کاروانهای بزرگ تسلیحاتی از داخل لبنان به سوریه بود اما در جریان عملیات های مکرر و مشترک ارتش سوریه و حزب الله در سال های 2013 و 2014 مورد پاکسازی قرار گرفت.
 
 
هم اکنون کمتر از 5 درصد مناطق صعب العبور ان در اشغال تروریست‌ها است اما کلیه خطوط تدارکاتی آنها در محاصره رزمندگان سوری و لبنانی قرار دارد.
 
 
برخی شنیده ها حاکی از آن است که ارتش سوریهاز تروریست‌های القاعده و داعش خواسته اند از طریق یک معبر امن منطقه را به مقصد رقه تحت اشغال داعش ترک کرده  که در غیر اینصورت با ضربات متقابل ارتش و مقاومت رو به رو خواهند شد.
 
 
 

نظر شما