شناسهٔ خبر: 20025466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

امام جمعه بردسکن:

اطلاعات مردم در حوزه مسایل قضایی ضعیف است

بردسکن- امام جمعه بردسکن در نشست با رئیس ، دادستان و کادر قضایی و اداری دادگستری این شهرستان بر کار تبلیغی دستگاه قضا در کنار کارقضایی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین امروز ، حجت الاسلام علی اصغر امینی  با گرامی داشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی گفت: امروز متاسفانه اطلاعات مردم در مسایل قضایی ضعیف است که می طلبد دراین حوزه قضات بیشتر ورود پیدا کنند.

 وی با بیان اینکه قوه قضائیه یکی از ارکان نظام است گفت: قضات باید در صدور احکام براساس دانش و تجربه  و معیارهای دینی عمل کنند و صدور یک حکم نباید تبعاتی در جامعه به دنبال داشته باشد و دامن خوبان را بگیرد.

 امام جمعه بردسکن عنوان کرد: جامعه ای اگر اعتماد به دستگاه قضایی را از دست بدهد  آن جامعه سرنوشت و عاقبت خوبی را نخواهد داشت.

وی افزود: جایگاه دستگاه قضا نباید به هیچ وجه تضعیف شود چرا که دستگاه قضا عظمت و اقتدار نظام است. وی با بیان اینکه تقویت دستگاه قضا تقویت نظام است گفت:  همه باید از دستگاه قضا دفاع و حمایت کنیم و نگذاریم به این قوه خدشه ای وارد شود.

حجت الاسلام امینی خدمت کردن در قوه قضائیه را یک توفیق دانست و گفت:  کسانی که کار قضاوت را انجام می دهند با فرازو نشیب های سختی مواجه هستند و کسانی که برعلیه آنها حکمی صادر می شود اقدام به شایعه پراکنی و تعمت می زنند که می طلبد قضات قانون را ملاک و معیار خود قرار دهند. 

وی برخورد قاطعانه با مجرمین را مورد تاکید قرارداد و گفت: صدور احکام توسط قضات باعث شده است  قانون شکنان سرجای خود بنشینند.

وی اظهارداشت: قضات  نباید در صدور احکام  برای افراد تبعیض قائل شوند بلکه باید قانون  را برای همه یکسان ببینند. 

وی  با بیان اینکه شهید بهشتی موسس دستگاه قضا بود گفت: امروز شهید بهشتی  می تواند بهترین الگو و اسوه قضات قرار بگیرد و  خط و مشی این شهید بزرگوار را سرلوحه کار خود قراردهند.

درابتدای این دیدار حمید رضا عبدالله زاده رئیس دادگستری بردسکن با گرامی داشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی گزارشی از وضعیت پرونده ها در حوزه خانواده و کیفری ارائه داد و گفت: به حمدالله در دادگستری بردسکن پرونده های خاصی نداریم. غبارروبی مزار شهدای بردسکن در گرامی داشت هفته قوه قضائیه

همچنین به مناسبت هفته قوه قضائیه  رئیس به اتفاق دادستان و کادر قضایی و اداری دادگستری بردسکن با حضور در مزار شهدای  این شهر یاد و خاطره شهدا و شهدای حادثه هفتم تیرماه  و درراس شهید آیت الله بهشتی را گرامی داشتند و با  نثار شاخه های گل و قرائت فاتحه برمقام شامخ شهدا ادای احترام گذاشتند.

نظر شما