شناسهٔ خبر: 20025214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رژیم صهیونیستی محمدبن سلمان را دعوت کرد

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: در رویدادی بی سابقه، «اسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی خواست تا از نخست وزیر این رژیم برای سفر به ریاض دعوت کند یا «محمد بن سلمان» ولیعهد را برای یک سفر رسمی به فلسطین اشغالی بفرستد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه تارنمای «العهد» به نقل از تارنمای صهیونیستی «والاه» نوشت: کاتس در همایش «هرتزلیا» گفت که نگرانی از تهدیدهای ایران زمینه ساز همکاری بین اسرائیل و «کشورهای سنی» و دولت آمریکاست.
وزیر اطلاعات رژیم اشغالگر قدس از مقام های سعودی خواست تا کشورهای حاشیه خلیج فارس را به سمت گفت و گو با رژیم صهیونیستی سوق دهد.

کاتس همچنین از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواست تا به سمت صلح اقتصادی و عادی ساری تدریجی روابط با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به انزوای این رژیم در بین کشورهای عربی حرکت کنند.
وی افزود: اسرائیل همزمان با عادی سازی تدریجی روابط دریایی و زمینی و هوایی، باید پیشنهاد شراکت اطلاعاتی - امنیتی برای کنترل ایران و بازوان منطقه ای آن را با عربستان و کشورهای خلیج (فارس) مطرح کند.
وی این طرح را «محور امنیتی منطقه ای در ازای صلح اقتصادی منطقه ای» نام نهاد.
به گفته کاتس، مذاکره بین اسرائیل و فلسطینی ها می تواند به موازات تلاش برای عادی سازی روابط و نه به عنوان جایگزین آن دنبال شود.

وی مدعی شد که فلسطینی ها قادر نیستند عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای خلیج فارس را «وتو» کنند.
کاتس همچنین گفت: این چنین اقدامی با کشورهای عربی اعتماد افکار عمومی در اسرائیل را به روند صلح با فلسطینی ها افزایش خواهد داد.

52311

نظر شما