شناسهٔ خبر: 20025208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مختومه شدن بیش از 140 هزار فقره پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری

نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته مجموع پرونده‌های وارد شده به این نهاد و مانده سال‌های قبل از 95، تحت رسیدگی قرار گرفت و نهایتا در پایان سال 140 هزار و 467 پرونده مختومه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدعبدالله موسوی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: در اوایل سال گذشته 27 هزار و 786 فقره پرونده در اداره کل دادگستری وجود داشت و 142 هزار و 314 فقره پرونده نیز به این نهاد وارد شد.

وی افزود: در سال گذشته مجموع پرونده‌های وارد شده به این نهاد و مانده سال‌های قبل از 95، تحت رسیدگی قرار گرفت و نهایتاً در پایان سال 140 هزار و 467 پرونده مختومه شد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه تصریح کرد: سال گذشته در مقایسه با سال 94، افزایش پرونده‌های وارد شده به این نهاد کمتر از یک درصد و افزایش پرونده‌های مختومه هفت درصد بوده است.

موسوی با اشاره به شعار سال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: در راستای وظایف سازمان، موضوع حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران انجام شد و سعی بر این است که در چارچوب قوانین و مقررات از تعطیلی کارخانجات جلوگیری شود تا تولید و اشتغال پایدار باشد.

وی تصریح کرد: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال نیز مواردی که دادستان، سازمان بازرسی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد استان به دادگستری کل چهارمحال و بختیاری اعلام می‌کنند در جلسه شورا و در کمیته‌های فرعی و تخصصی در دستور کار قرار می‌گیرد و راهکارهای لازم تعیین می‌شود.

رییس کل دادگستری استان در خصوص عفو و بخشودگی زندانیان، اظهار کرد: در سال 95، در کمیسیون‌ عفو یک هزار و 61 پرونده مطرح و بررسی و مجموعاً 249 پرونده مورد عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته قضایی انتظامی و حقوقی مبارزه با مواد مخدر در طول سال در حال فعالیت است و در سال گذشته اقداماتی همچون پیگیری و تصمیم‌گیری به منظور تسریع در ضبط و مصادره اموال، املاک و خوروهای مربوط به کشف مواد مخدر، داشته است.

موسوی با بیان اینکه در سال 95، 480 میلیون تومان وام اشتغال به 34 نفر از زندانیان آزاد شده پرداخت شده است، بیان کرد: 207 میلیون تومان به خانواده‌های زندانیان توسط انجمن حمایت از زندانیان استان نیز پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: طلاق در چهارمحال و بختیاری در سال‌های گذشته روند افزایشی داشته اما در سال ۹۵، 7 درصد کاهش یافته است.

موسوی با اشاره به وجود 174 قاضی در استان، گفت: از این تعداد 18 نفر خانم هستند و مابقی آقا هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، شش پرونده قتل عمد توسط اعضای شورای حل اختلاف در حوزه‌های قضایی بروجن، شهرکرد، خانمیرزا و لردگان منجر به صلح و سازش شد.

انتهای پیام

نظر شما