شناسهٔ خبر: 20025093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان گیلان:

بیکاری و مشکلات معیشتی خانواده‌ها را در تنگنا گذاشته است

R7877/P1357/S6,71/CT11

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه ایجاد اشتغال و افزایش امکانات یک آرزو در استان است گفت: مشکلات بیکاری و معیشتی جامعه امروز خانواده‌ها را با تنگنا روبه‌رو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد سیاوش‌پور عصر امروز در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه در سالن همایش دادگستری استان گیلان با بیان اینکه انسان باید در راستای بندگی خداوند از تمامی فرصت‌های عمر خود بهره ببرد اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای بندگی خداوند است و انسان نباید از این ماه پربرکت غافل شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه روز جهانی قدس و مبارزه با استکبار جهانی روز همبستگی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است افزود: همدلی، همراهی و هم نظری تمامی مسلمانان جهان در روز جهانی قدس قد علم کردن در برابر استکبار است.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره پشتیبانی از انقلاب و ولایت را اساس کار خود قرار دادند و امروز دوستان و دشمنان ایران اسلامی به ولایتمداری مردم ایران به‌درستی واقف هستند خاطرنشان کرد: گوش فرا دادن به ندای مقام معظم رهبری رمز پیروزی و  موفقیت ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در این ایام، اقتدار و عظمت خود را به جهانیان نشان داده است بیان کرد: انهدام مرکز فرماندهی داعش در دیرالزور توسط سپاه یک موفقیت بسیار بزرگ است و حفظ ثبات و امنیت کشور به‌دست سپاه، نیروهای امنیتی و انتظامی به دنیا اثبات شده است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه اگر در تمامی ابعاد بر خدا تکیه کنیم می‌توانیم بر تمامی مشکلات داخلی و خارجی فائق شویم خاطرنشان کرد: مشکلات بیکاری و معیشتی جامعه امروز، خانواده‌ها را با تنگنا روبه‌رو کرده است اما برون رفت از مشکلات مذکور با عزم راسخ و تکیه بر خدا امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه نباید در عرصه‌های نبرد و دفاع از جمهوری اسلامی سستی به خود راه داد و با بی‌تفاوتی موجب رخنه و نفوذ دشمن در جامعه شد افزود: امر قضاوت یکی از مهم‌ترین امور یک حکومت است و قضا یکی از پایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه قضات باید نگاه وسیع و جامعی به موضوعات داشته باشند خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت ایران اسلامی، همراهی  ملت با حکومت اسلامی است و اعتماد مردم به حکومت، یک اقتدار برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

سیاوش‌پور جلب اعتماد مردم را یک وظیفه مهم برای مسئولان به ویژه قضات عنوان کرد و با بیان اینکه کردار، اخلاق و امنیت قضایی در کشور حائز اهمیت است گفت: اگر قوه قضاییه در کشور به‌درستی به وظایف خود عمل نکند کشور با مشکلات گسترده‌ای مواجه می‌شود و وظیفه برخورد قاطع با فسادهای مختلف فرهنگی، اداری و اقتصادی بر عهده دستگاه قضا است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و با بیان اینکه دستگاه قضا باید انقلابی باشد تصریح کرد: قاضی انقلابی باید با توجه بر مفاهیم انقلابی به پیش رود و به عدالت اجتماعی و اقتصادی پایبند باشد.

مقام ارشد قضایی استان گیلان با تاکید بر ضرورت نظم اداری و نظارت بر کار در جامعه امروز خاطرنشان کرد: برخی در جامعه امروز حقوقشان را از بیت‌المال وزن می‌کنند و نظارت دادستان‌ها و قضات به حقوق بیت المال، بسیار حائز اهمیت است.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه روند توسعه  اراضی جنگلی در استان گیلان روند کندی را سپری می‌کند و این امر بارها تذکر داده شده است بیان کرد: ایجاد اشتغال و افزایش امکانات، یک آرزو در استان است اما باید توجه داشته باشیم گسترش مسیر توسعه با حفظ محیط‌زیست امکان پذیر است.

 وی با اشاره به اینکه توسعه با سلامت اداری، فرهنگی، قضایی و سیاسی امکان‌پذیر است افزود: دشمن به‌دنبال نفوذ در کشور است و دستگاه قضا باید با اجرای عدالت در جامعه به مردم خدمت کرده و مردم را راضی نگه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما