شناسهٔ خبر: 20025082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور کیفرخواست برای متهمان فساد مالی

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از صدور کیفرخواست برای پرونده فساد مالی برخی از مسئولان استان خبر داد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، حجت الاسلام صادقی نیارکی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد،  رسیدگی به پرونده فساد مالی برخی مسئولاندرباره پرونده های فساد مالی برخی از مسئولان آموزش و پرورش، شهرداری آبیک و بنیاد مسکن گفت: 2 مورد از این پرونده ها مربوط به اختلاس و یکی از آنها نیز دریافت رشوه بود که در پرونده آموزش و پرورش و شهرداری آبیک کیفرخواست صادر شده و هم اکنون در دادگاه جزایی در حال رسیدگی است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت : رسیدگی به پرونده بنیاد مسکن نیز در مرحله کارشناسی نهایی بوده و به زودی تصمیم نهایی در دادسرای مرکز استان گرفته خواهد شد.
وی همچنین درباره برخورد دستگاه قضائی با تخریب باغستان سنتی قزوین گفت: فضای سبز و محیط زیست جزو اولویت های ما است و اجازه هیچ گونه کارهای نامتعارف در این حوزه را نمی دهیم.

تشکیل 73 پرونده تخلف انتخاباتی در قزوین 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بیشتر این پرونده ها مربوط به انتخابات شوراها و حدود 20 پرونده دیگر به شکایات ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری از هواداران ستادهای دیگر بوده است.
وی ، گفت: در تعدادی از پرونده ها نیز مراجع نظارتی و اجرایی از مسئولان دولتی شکایت داشته اند که بخشی از آنها تصمیم گیری شده و برخی دیگر در حال انجام است.

رسیدگی به 59 هزار پرونده در دادسراهای استان

حجت الاسلام صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به اینکه در یک سال گذشته به 59 هزار و 701 پرونده در دادسراهای عمومی و انقلاب استان رسیدگی شده است، گفت: از این تعداد 30 هزار و 247 مورد مربوط به شهرستان قزوین بوده است .
وی افزود: در این مدت دادسرای شهرستان قزوین با چهار درصد کاهش ورودی پرونده و مجموع دادسراهای استان با هفت درصد افزایش ورودی پرونده ها مواجه بوده اند.
به گفته صادقی نیارکی، در بخش اجرای احکام نیز 24 هزار و 579 پرونده صادر و اجرا شده که در مقایسه با سال گذشته رشد 13 درصدی را نشان می دهد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیشترین موضوع پرونده ها را توهین، سرقت ، ضرب و جرح عمدی و موضوعات مربوط به مواد مخدر دانست.
وی، میانگین رسیدگی به پرونده در دادسراهای استان قزوین را کمتر از 50 روز اعلام کرد و گفت: امروز با تجهیزات و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری با اطاله دادرسی در دادسراهای عمومی و انقلاب استان مواجه نیستیم.

کاهش قتل با استفاده از سلاح سرد 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه با اشاره به وقوع 19 فقره قتل در یک سال گذشته در استان گفت: با اجرا و تبدیل طرح مبارزه با سلاح سرد به قانون در مجلس که با 2 رویکرد پیشگیرانه و برخوردی از سه سال گذشته انجام شد، تعداد قتل های با استفاده از سلاح سرد در قزوین کاهش یافته است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: درسال گذشته 6 پرونده قتل نیز با ورود افراد خیرخواه از اعضای شوراهای حل اختلاف، مددکاران زندان و علما به سازش ختم شد.

قزوین پیشتاز مبارزه با مواد مخدر 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در حوزه مواد مخدرقزوین جزو استان های برتر در برخوردها و مبارزه با این پدیده خانمان سوز است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه همچنان با وضعیت مطلوب فاصله داریم، افزود: اما در حال حاضر فضا برای فعالان مواد مخدر درقزوین نا امن است،.
وی گفت: در حوزه درمان و پیشگیری هم با ایجاد سه مرکز ویژه که یکی از آنها ویژه زنان معتاد است اقدام های خوبی انجام شده که در این راستا به خانواده های افراد دارای اعتیاد با حضور اساتید برجسته کشوری آموزش های لازم داده شده است.

خبر حضور تروریست ها در قزوین کذب است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین حضور هرگونه گروهک های تروریستی را در اطراف قزوین تکذیب کرد.
وی گفت: بر خلاف شایعات منتشر شده در فضای مجازی هیچ موردی از فعالیت های تروریستی و حضور عناصر داعش در مناطق قزوین وجود نداشته است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: البته داعش بی میل نیست که پایگاه هایی را در اطراف کشور و تهران ایجاد کند، اما قزوین برای این گروه ها نا امن بوده و به هیچ گروه معاند تکفیری اجازه نخواهیم داد که بخواهد در قزوین اقدامی انجام دهد.

نظر شما