شناسهٔ خبر: 20024932 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

"شاه عربستان رسماً نتانیاهو را دعوت کند"

یک وزیر رژیم صهیونیستی از پادشاه عربستان سعودی خواست به طور رسمی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای سفر به ریاض دعوت و یا محمد بن سلمان را به تل آویو اعزام کند.

صاحب‌خبر -

العالم - عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یسرائیل کاتس، وزیر حمل و نقل اسرائیل، روز پنجشنبه از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، خواست از نتانیاهو  به طور رسمی برای سفر به ریاض و کشورهای حوزه خلیج [فارس] دعوت کند و یا محمد بن سلمان، ولیعهد خود را عازم سفر رسمی به اسرائیل کند.

کاتس در سخنانی که در نشست سالانه مطالعات سیاسی و راهبردی هرتزلیا ایراد کرد، از عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] خواست بدون هیچ پیش شرطی اقدام به عادی سازی روابط کنند.

وی گفت: اتخاذ گامهای عادیسازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی سبب تقویت اعتماد مردم اسرائیل به فرایند صلح خواهد شد.

این وزیر اسرائیلی گفت: اسرائیل می تواند در مقابل عادی سازی و بهبودی روابط عربستان سعودی و  کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس]  با اسرائیل، با آنها برای جلوگیری از ایران و دنباله های آن وارد شراکت امنیتی و اطلاعاتی شود.

وی مدعی شد: همه باید بدانند که بدون مشارکت اسرائیل، امکان برقراری امنیت در منطقه نیست و اگر اسرائیل قدرتمند باشد، شما قدرتمند خواهید بود و زمانی که ما قدرتمند باشیم به این معناست که ایران ضعیف است.

نظر شما