شناسهٔ خبر: 20024810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

آماده باش ۲۷ پایگاه امدادی/ طرح امداد و نجات تابستانه اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آغاز طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر خبر داد و گفت: ۲۷پایگاه امدادی در تعطیلات تابستانی به مسافران خدمت رسانی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، جواد خامسان امروز ( 1 تیر) در شورای ترافیک و دومین کمیسیون اجرایی حمل و نقل و سانح رانندگی با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات تابستانی اظهار کرد: این طرح در دو مقوله امداد جاده ای و تقویت پایگاه ها در این حوزه، امداد و نجات دریایی، ساحلی و امداد و نجات در کوهستان اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح به مدت 94 روز در استان اجرا می شود، افزود: هدف از اجرای این طرح امداد رسانی، ارائه کمک های اولیه و انتقال آسیب دیدگان احتمالی به مراکز درمانی در طول فصل تابستان است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: برای خدمت‌رسانی به هموطنان در طرح تابستانه 27 پایگاه ثابت، موقت و سیار شامل 22 پایگاه ثابت و 4 پایگاه موقت و سیار و یک پایگاه واکنش سریع با آماده‌باش 120 روز نیروی عملیاتی در طرح تابستانه بکار گرفته خواهد شد.

 

خامسان با اشاره به بکارگیری 26 دستگاه آمبولانس در طرح امداد و نجات تابستانه، ادامه داد: بر این اساس 16 خودروی نجات در طرح امداد و نجات تابستانه برای خدمت‌رسانی به هموطنان به کار گرفته می شود.

 

به گفته وی در حال حاضر یک هزار و 343 نفر امدادگر مرد و یک هزار و 54 امدادگر زن و همچنین 132 نجات گر زن و 643 نجاتگر مرد در 27 پایگاه های امداد و نجات با جمعیت هلال احمر استان همکاری می کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه وجود پایگاه های امدادی و به روز بودن تجهیزات می تواند در رسیدگی به حادثه دیدگان نقش مهم و بسزایی داشته باشد، بیان کرد: هم اکنون در 11 پایگاه  امدادی استان ست نجات مستقر است و با کمبود مواجه هستیم و ست های نجات فعلی نیر در حال مستهلک شدن و نیازمند تعویض هستند.

نظر شما