شناسهٔ خبر: 20023708 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شرکت هواپیمایی زاگرس ۲۸ فروند ایرباس خرید

اقتصاد > صنعت - ایرنا نوشت:مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس از امضای تفاهم نامه (پیش قرارداد) خرید 28 فروند هواپیمای ایرباس خبرداد و گفت: شرکت زاگرس همه این هواپیماها را از ایرباس به صورت اجاره به شرط تملیک خریداری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

سید عبدالرضا موسوی افزود: مذاکرات با شرکت ایرباس مدت ها پیش آغاز شد و با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، نشست های متعددی در فرانسه و تهران با نمایندگان ایرباس برگزار شد که در نهایت پیش قرارداد خرید این 28 فروند هواپیما در پاریس به امضا رسید.

وی یادآورشد: طبق این تفاهم نامه شرکت زاگرس 8 فروند هواپیمای ایرباس 330 و 20 فروند ایرباس 321و 320 از این شرکت خریداری می کند و همه آنها به صورت اجازه به شرط تملیک خواهد بود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس بیان کرد:در این تفاهم نامه مقرر شده است که تمام مجوزهای مورد نیاز توسط ایرباس از خزانه داری امریکا اخذ شود تا زمینه امضای قرارداد نهایی نیز فراهم شود و در این فرآیند موافقت شد که ایرباس تعدادی هواپیما به صورت اجاره ای در اختیار شرکت زاگرس قرار دهد.

وی تصریح کرد: بدون شک خرید هواپیماهای جدید به توسعه صنعت هوانوردی کشور کمک زیادی خواهد کرد و اشتغالزایی، افزایش سفر گردشگران خارجی و افزایش درآمدهای ارزی از مهم ترین دستاوردهای نوسازی ناوگان هوایی کشور است.

موسوی با بیان این که مردم عزیز ایران شایسته استفاده از خدمات مناسب هوایی و ایمن و هواپیماهای جدید هستند، اظهار امیدواری کرد که با اخذ مجوزهای قانونی، این تفاهم نامه نهایی شود تا به تدریج شاهد ورود هواپیماهای ایرباس بیشتری به ناوگان هوایی کشور باشیم.

موسوی در پایان اظهارداشت: با لغو تحریم های ظالمانه و اجرایی شدن برجام فضای بین المللی مناسبی برای شرکت های ایرانی فراهم شده و طی مذاکرات مستمر با نمایندگان ایرباس موضوع امضای این تفاهم نامه سه روز پیش نهایی شد و پس از آن روز گذشته با ایرباس به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام تاکنون ایران ایر برای خرید 200 فروند هواپیمای بوئینگ، ایرباس و ای تی آر و شرکت آسمان برای خرید 60 فروند ( 30 + 30 ) هواپیمای ایرباس قرارداد خرید امضا کرده است و شرکت زاگرس ایر برای خرید 28 فروند و شرکت ایران ایرتور نیز برای خرید 45 فروند هواپیمای دیگر با شرکت ایرباس پیش قرارداد خرید امضا کرده اند.

 

3535

 

نظر شما