شناسهٔ خبر: 20023418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اسبق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی:

واکنش دیرهنگام روحانی به عملیات موشکی سپاه عدول از مواضع ضد موشکی روزهای انتخابات بود

رئیس اسبق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی گفت: موضع گیری با تاخیر رییس جمهور و تلاش برای مصادره به مطلوب عملیات موشکی سپاه علیه تروریسم نوعی تطهیر خود از مواضع انتخاباتی علیه توان دفاعی و موشکی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا دکتر محمد کرمی راد با اشاره به تحولات اخیر منطقه به مرصاد گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران شاهد سفر مقامات آمریکا به عربستان، ادامه ایران هراسی، عقد قرارداد های نظامی سنگین دولت آل سعود با ترامپ و رقص شمشیر و تهدید ضمنی مبنی بر کشاندن جنگ به داخل ایران، از سوی سران آل سعود را شاهد بودیم.

 عضو سابق هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ترامپ نیز پس از دوشیدن رژیم آل سعود حرف‌های بی اساسی درباره ایران منتشر کرد و لذا با یکسری اقدامات همسو و هماهنگ دشمنان ایران اسلامی مواجه بودیم.

وی افزود: بعد از سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) هم از یک سو شاهد اقدام تروریستی همزمان در حرم امام و مجلس شورای اسلامی و از سوئی دیگر شکست سنگین داعش در کشور عراق و سوریه بودیم.

  مشاور فرماندهی قرارگاه جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عکس العمل به موقع مقام معظم رهبری در این حوادث  نشانه خوبی از پاسخگویی محتمل نیروهای مسلح به تروریستها به فرماندهی و زعامت رهبر عزیز انقلاب بود و بیان این ‌که این ما هستیم که به آن‌ها سیلی خواهیم زد نوید بخش یک اقدام مقتدرانه بود.

کرمی راد گفت: آمادگی و توان بالای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شلیک شش موشک نقطه زن و و هدف قرار دادن مقر اصلی داعش در منطقه دیر الزور سوریه که به هلاکت رساندن جمع زیادی از فرماندهان و نیروهای داعش منجر شد همان سیلی وعده داده شده بود.

 عضو اتاق فکر خارجی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این اقدام انقلابی در شرایطی صورت گرفت که کنگره آمریکا طرحی فراتر از نقض برجام، تحریم‌های جدید ایران با هماهنگی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها را با هدف ایجاد محدودیت‌ برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نیروی قدس در دست اقدام دارد. تحریم‌هایی که علاوه بر مسائل موشکی ایران، حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان و نیز موضوع حقوق بشر را شامل می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت تدبیر فرماندهی معظم کل قوا و آمادگی سپاه در شلیک شش موشک نقطه زن و دقیق، حاوی پیامدهای بسیار مهمی برای امریکا و اذنابش در منطقه بود. چه این‌که بودند کسانی که در زمان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، حرف‌های بی ربطی زدند که به تسریع تصویب این تحریمها کمک کرد.

وی افزود: اینکه رئیس محترم جمهور با تاخیر و شاید به اجبار افکار عمومی داخلی و خارجی به جای تقدیر از سپاه پاسداران با گرای غلط دَم از مصوبه شورای عالی امنیت ملی می‌ زند و با دادن اطلاعات نادرست اعلام می‌کند این اقدام کار هیچ ارگانی نیست و به دنبال مصادره به مطلوب است در حقیقت نوعی تذبذب در سیاستهای دولت و اقرار به اشتباه درباره موضع های گذشته علیه اقتدار موشکی کشور است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هشتم تصریح کرد: هنگامی که تحلیلگران سیاسی و نظامی دنیا اقدام مقتدرانه ایران و رهبری انقلاب را ستودند و این اقدام را هشداری برای زیاده خواهی های رژیم‌های دست نشانده ای مثل آل سعود و رژیم صهیونیستی تلقی کردند، سخنگوی دولت و وزارت خارجه هم باید در جهت وحدت نظر و وحدت رویه، عکس العمل مثبت خود را ادامه دهند.

کرمی راد در پایان گفت: در حقیقت پاسخ موشکی ایران اسلامی درس عبرتی برای دشمنان ما خواهد بود و در واقع نشان از آمادگی نیروهای مسلح به فرماندهی فرماندهی معظم کل قوا دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما