شناسهٔ خبر: 20023227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نقد و نظری بر یک لاشخور رسانه ای؛

خبرهایی از جنس ضدیت با نظام/ قلم به مزدی به بهای خوشامد فرصت طلب ها

در یک نگاه اجمالی به فعالیت های رسانه ضد انقلاب آمدنیوز از گزارش ها و خبرها روشن می شود که این سایت، مجموعه‌ای از اخبار و ادعاهایی را منتشر می‌کند که به خودی خود امکان محاسبه ارزش خبری آنها وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز– سعیدفرهادپور/ نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد. در طول این مدت دشمنان قسم خورده انقلاب با رویکردهای مختلف از تطمیع گرفته تا تهدید را به کار بردند تا بتوانند جمهوری اسلامی را یا همانند دیگر کشورهای مستعمره به خود وابسته و یا بطور کلی حذف کنند.

امری که با تحمیل رویکردهای مختلف از اوایل انقلاب تاکنون مثمر ثمر واقع نشده است. در چنین شرایطی شبیخون فرهنگی و جنگ نرم از داخل و بیرون یکی از جدیدترین و مهم ترین و در عین حال کاربردی ترین شگردهای قدرت های مستکبر مورد توجه قرار گرفت.

یکی از نگاه های جنگ نرم، در حوزه رسانه تصویری و نوشتاری و بخصوص رسانه های دیجیتالی خود را نشان می دهد. حال خود این رسانه ها در بیشتر مواقع از خارج مرزها مخاطبین خود را در داخل کشور تغذیه می کنند و گاهی نیز این رسانه ها در درون کشور در ابتدا در قالب و چهارچوب قوانین کشور به فعالیت می پردازند و سپس به مرور امیال و اهداف خود را مشخص کرده و بعد از اندکی فعالیت زیر مجموعه ای از کشور متوالی می شوند.

یکی از این رسانه های خبری-تحلیلی که مصداق موارد اخیر است، سایت ضدانقلابی آمدنیوز است.

بی اخلاقی در رسانه

بی اخلاقی و ظاهر شدن در قامت یک اپوزیسیون در کشور، امروزه یکی از شاخصه های اشخاص در سطوح مختلف مدیریتی و نیز برخی رسانه ها زوایه دار با انقلاب اسلامی است که بتوانند برای خود جایگاهی در بین مردم و افکار عمومی پیدا کنند.

از این رو روزی نیست که اخبار دروغ و نامطمئن بر تیتر رسانه ای فریاد نکشد و چند روز بعد داد مظلومی یا تکذیبیه  ارگانی منتشر نشود. امری که رهبری در ملاقات ماه رمضان با دانشجویان در تایید مطالب فوق خطاب به دانشجویی فرمودند:«بنده نیز این انتقاد را دارم. قبول دارم این حرف را».

یکی از این رسانه های مدعی و در عین حال دور از موازین اخلاقی و رسانه ای و سازنده اخبار جعلی و دروغین، سایت آمدنیوز به همراه کانال تلگرامی با همین عنوان است.

این رسانه ضد انقلاب در ظاهر با هدف روشن سازی بر اساس اسناد، ولی در واقعیت با هدف و آرمان های ضد انقلابی و بدون پایبندی به هیچ کدام از مبانی و ارزش های اخلاقی و رعایت ضوابط رسانه ای هر روز بی محابا آبروی انسان ها را قربانی اهداف خود می کند.

بی اخلاقی و فساد عقیده و رفتاری گردانندگان آن در بیان مطالب و قلم های لجام گسیخته آنان که عزت و شرف مردم و مسئولان را به نام افشاگری هدف می رود که بر همگان مشخص شده است.

رهبر معظم انقلاب در خصوص رسانه های از این دست، تعبیر«مزدور» را به کار برده و می فرمایند: اینها افرادی مزدور در خدمت بیگانگان هستند که نمی فهمند.

نگاهی به فعالیت های این رسانه ضد انقلاب و اعتراف های نزدیکان  روح الله زم(مدیرآمدنیوز) نشان می دهد که همه محتوا و اسناد ساختگی این سایت تحت تاثیر حب و بغض های روح الله زم است.

در یک نگاه اجمالی از گزارش ها و خبرهای این سایت روشن می شود که این سایت، مجموعه‌ای از اخبار، مطالب، ادعاها، شنیده‌ها و گفته‌هایی را منتشر می‌کند که به خودی خود امکان محاسبه ارزش خبری آنها وجود ندارد.

آمدنیوز و به عبارت روح الله زم نیوز، تلاش کرده است، برخی از اسناد راست و دروغ را به نفع اهداف پشت پرده خود منتشر کند و از سوی دیگر دیده شده است که «راست» را به نفع «دروغ» مصادره می‌کند.

البته آمدنیوز مدعی است اطلاعاتی را که ارائه می‌کند، به نفع جریان سیاسی خاص یا فرد خاصی نیست اما به وضوح طبقه‌بندی سیاسی و جناحی را در اطلاعات می‌گنجاند. در حالیکه رصد این رسانه ضدانقلاب نشان می دهد که آمدنیوز رویکرد روشنی در زدن برخی از افراد یا نزدیک شدن به برخی اشخاص از خود نشان داده است.

حال نکته ای قابل توجه در این شفاف سازی با سندهای جعلی و خودساخته، جریان ها و شخصیت های وفادار به نظام و انقلاب اسلامی است.

گرچه فقط کار آمدنیوز  در حوزه مسئولان و مسائل اقتصادی ختم نمی شود. این سایت به مانند برخی کانال های دیگر همچون وحید آنلاین ، اشخاص تاثیرگذار در جریان مومن و برجسته که در سطح کلان کشور مدیریت کرده اند را هدف قرار می دهد، که در ادامه به صورت مفصل به آن پرداخته می شود. در آخرین مورد از جنجال سازی های این رسانه ضد انقلاب، آیت الله آملی لاریجانی در واکنش به شایعاتی که درباره ی وی مبنی بر داشتن حساب های متعدد و واریز مبالغ کلانی از حساب قوه قضائیه به حساب وی، آن ها را تکذیب کرد و نسبت به آن پاسخ صریح داد که یکی از نمونه دروغ هایی است که این کانال تلگرامی منتشر می کند.

از جمله اشخاص و نهادهایی که مورد حمله این رسانه ضد انقلاب قرار گرفتند می توان از قوه قضائیه و شخص رئیس قوه، شهردار تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسن رضایی دبیر  مجمع تشخیص مصلحت نظام و… نام برد.

حال نکته ای قابل توجه در این شفاف سازی با سندهای جعلی و خودساخته، جریان ها و شخصیت های وفادار به نظام  و انقلاب اسلامی است.

در هیچ جایی از این رسانه و کانال تلگرامی از شخصیت های زاویه دار با انقلاب و یا جریان اصلاحات و یا افراد دولت یازدهم و یا نزدیک به آنها نیز نبست.

بویژه اینکه تا امروز به حلقه اول دولت نزدیک نشده است! و به جای آن در دوران انتخابات دوازدهم، ریاست جمهوری، رقبای انتخاباتی دولت را به شدت هدف انتقاد قرار داده بود.

نکته تامل در مباحث و عدم برخورد دولت با رسانه های از این دست، شبهه هایی در طرفداری دولت از آنها و یا وابستگی آنها به دولت به ذهن متبادر می سازد.

برای مثال چرا دولت تاکنون نتوانسته است با کانالی مانند “آمدنیوز” که مدتی است به عنوان منبع انتشار شبنامه بر علیه نظام و شخصیتهای آن فعالیت می کند برخورد کند! در سوی دیگر این داستان، گردانندگان این کانال بصورت آشکار و تامل برانگیزی در حمایت از دستاوردهای دولت مانند انعقاد قرار داد با هواپییماسازی بوئینگ دچار ذوق زدگی شدند! جالبتر اینکه “آمدنیوز” در جریان فیش های نجومی یکی از تکالیف خود را تطهیر گیرندگان حقوق های نجومی می داند آنهم در شرایطی که رهبر انقلاب، مردم و قوه قضائیه به صورت جدی خواستار معرفی و برخورد با مجرمان این پرونده بودند.

همین جانبداری و دوری از مبانی اخلاقی و رسالت رسانه ای در مجموعه زنجیره ای رسانه های وابسته به جریان اصلاحات در موضوع و حادثه پلاسکو نیز دیده شد. به گونه ای که مجموعه رسانه های مکتوب و فضای مجازی رسانه های طرفدار دولت، بدون بررسی فنی موضوع و زوایای مختلف آن و مسئولیت های نهادهای دیگر، عملا تیغ حمله خود را متوجه جدی ترین رقیب دولت در انتخابات آتی ریاست جمهوری کردند.

البته مصادیق زیادی در این خصوص در رویکرد دولت و طرفداری آن از برخی از رسانه ها در حمله به شخصیت های نظام دیده می شود.

برای بهتر روشن شدن پشت پرده سایت آمدنیوز، باید شناخت دقیقی از گذشته مدیر این سایت یعنی روح ا…زم بدست بیاوریم. روح‌الله ‌زم در دوران اصلاحات و زمان ریاست مهدی هاشمی رفسنجانی بر سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور، مدیر فرهنگ‌سازی این سازمان بود.

وی در سال ۱۳۸۴ به ستاد انتخاباتی آقای هاشمی رفسنجانی پیوست. در آن ستاد با مهدی هاشمی نیز نسبت به سازماندهی امور مربوط به انتخابات آقای هاشمی رفسنجانی مشغول بود. زم پس از فرار از ایران در دوران مرخصی، به مالزی و بعد فرانسه رفت. وی از سال ۸۸ در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ علیه نظام می‌پردازد. آمدنیوز در مدت کوتاه عمرخود علیه تمام چهره‌های مطرح نظام مطالبی را منتشر کرده است.

هاشمی رفسنجانی  تنها فردی است که مطلبی علیه‌اش منتشر نشده است. همه این موارد تلنگرهایی از بود و نبود روابط اشخاصی در دولت با این رسانه ضد انقلاب را به ذهن متبادر می سازد که به نظر می رسد که هر چه زودتر دولت در این خصوص شفاف سازی کند.

مشرب فکری آمدنیوز چیست؟

اما این مشرب فکری نمی تواند تنها از ذهن روح الله زم تراوش کرده باشد. به طور روشن و واضح معلوم است که می بایست در انتشار مطالب و سوژه های ترور شخصیتی در این سایت و کانال تلگرامی آن و در پشت صحنه آن سرویس های جاسوسی ضدایرانی قرار داشته و فرزند محمد علی زم در واقع یک عامل دسته چندم است.

در این خصوص فیلم اظهارات یکی دیگر از چهره های نزدیک به ضدانقلاب خارج نشین که سابقه فعالیت سیاسی و تحمل زندان در داخل ایران را نیز در کارنامه دارد، بیشتر ماهیت آمدنیوز را افشا کرد.

رابطه آمدنیوز و سرویس های جاسوسی

«پیمان عارف جوانی که در سال های ابتدایی دهه 80 و همچنین سال 88 در آشوب های خیابانی دستگیر و روانه زندان شده بود، مدت زیادی را پس از خروج از کشور به عنوان کارشناس بی بی سی فارسی در مسائل ترکیه فعالیت می کرد؛ وی به واسطه حضور در ترکیه رابطه نزدیکی به روح الله زم و سید احمدشمس پیدا کرده و به همین دلیل در جریان اقدامات این سایت و کانال تلگرامی قرار گرفت.

پیمان عارف در خصوص پشت پرده فعالیت های روح الله زم می گوید: «پروژه تخریب ایران از طریق مزدورانی چون گردانندگان “آمد نیوز” و … به عنوان پروژه مشترک جدید این دو سرویس جاسوسی [میت ترکیه و موساد] در حال عملیاتی شدن است».

عارف ادامه می دهد: “مَردک (روح الله زم) یک فرصت طلب بزرگ است، برای”آمدنیوز” آخر هر ماه از پاریس بلند می شود و می آید و 88 هزار یورو حقوق می گیرد و به فرانسه برمی گردد؛ بلیط رفت و برگشت او از پاریس به استانبول هم توسط میت خریداری می شود؛ می آید سیاست گذاری های جدید را دریافت می کند  و به فرانسه برمی گردد.”

این افشاگری پیمان عارف و انتشار فیلم آن از سوی خبرگزاری فارس، باعث هجمه شدید کانال آمدنیوز به عارف شد؛ این سایت و کانال تلگرامی در گزارش های متعدد و با تاکید بر شکایت سازمان اطلاعات ترکیه از پیمان عارف و اخراج او از ترکیه، تلاش می کردند تا وی را رابط و نفوذی دستگاه اطلاعات ایران عنوان کنند در حالی که وی تا چندی پیش به عنوان کارشناس بی بی سی فارسی و دیگر شبکه های ضدانقلاب فعالیت چشم گیری داشته است. اعترافات افراد دیگری از حلقه زم نشان می دهد که سرویس های امریکایی و اسرائیلی نیز در این اقدامات شیطنت امیز نقش دارند.

به گونه ای که بخش دیگری از هزینه های زم از بودجه های مالی میرعباس فخرآور که مستقیما از شرکای امریکایی خود دریافت می کند پرداخت می شود.

در جمع بندی از مباحث فوق باید گفت که سایت آمدنیوز یک رسانه ای ضد انقلاب است که توسط سرویس های جاسوسی میت ترکیه، موساد اسرائیل و دیگر سویس های امریکایی تغذیه می شود و فردی چون روح الله زم، بازیگر نقش هدایت این رسانه را بر عهده دارد که عملا امنیت ملی و شخصیت های نظام اسلامی را نشانه رفته است.

انتهای پیام/

نظر شما