شناسهٔ خبر: 20022735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

با پیگیری‌های تسنیم/

موج حمایت ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها برای ادامه تحصیل «مهدی جعفری»/وزارت علوم یاری کند

R36461/P36461/S8,87,91,94/CT7

پس از انتشار گزارش و پیگیری‌های تسنیم برای حل مشکل ادامه تحصیل «مهدی جعفری» رتبه یک کارشناسی ارشد تعداد زیادی از ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها برای حل مشکل وی اعلام آمادگی کرده‌اند اما حالا باید وزارت علوم و سازمان سنجش یاری کند...

صاحب‌خبر -

خبرنگار حوزه مهاجرین، خبرگزاری تسنیم: پس از انتشار گزارش خبرگزاری تسنیم مبنی بر بازماندن از تحصیل «مهدی جعفری» نخبه افغانستانی و رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد به‌دلیل مشکل مالی، این گزارش بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت.

ساعتی از انتشار گزارش وضعیت این دانشجو با عنوان «مهدی جعفری رتبه یک کارشناسی ارشد انتخاب رشته نکرد، چرا؟» نگذشته بود که تعداد زیادی پیام و درخواست برای همکاری و مشارکت حل مشکل این دانشجو و سؤال از وضعیت این نخبه افغانستانی به دست ما رسید.

گزارش «مهدی جعفری رتبه یک کارشناسی ارشد انتخاب رشته نکرد، چرا؟» را می توانید اینجا بخوانید.

به‌دنبال انتشار این گزارش موجی از حمایت‌های ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها برای حل مشکل و ادامه تحصیل این دانشجوی افغانستانی ایجاد شد.

تماس‌های زیادی مبنی بر اعلام آمادگی برای تقبل هزینه تحصیلی مهدی جعفری داشتیم و همه در نهایت همکاری اعلام کردند که "ما آماده کمک هستیم تا یک نخبه افغانستانی از تحصیل بازنماند".

حالا اما مشکل مهدی جعفری تنها مسئله مالی نیست....

زمان انتخاب رشته گذشته و او به‌دلیل ناامیدی کامل از شرایط انتخاب رشته هم نکرد در صورتی که وی در رشته زمین‌شناسی،گرایش پترولوژی رتبه یک و در گرایش‌های زیست‌محیطی، اقتصادی و ژئوشیمی رشته زمین‌شناسی رتبه دو و در گرایش سنجش از دور رشته زمین‌شناسی رتبه 9 و در مجموع می‌توان گفت در پنج گرایش رشته خود رتبه تک‌رقمی کسب کرده است.

خبرگزاری تسنیم در ادامه پیگیری‌های خود برای حل مشکل این دانشجوی افغانستانی از طرق مختلف با وزارت علوم و سازمان سنجش ارتباط برقرار کرده است.

«مهدی ناصری» مدیر روابط عمومی سازمان سنجش در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: در حال حاضر تنها راه حل موجود این است که شخص دانشجو درخواستی با توضیح شرایط مبنی بر علت عدم انتخاب رشته در زمان مشخص نوشته و مکتوب ارسال کند تا بررسی و در صورت امکان این مشکل حل شود.

پیگیری خبرگزاری تسنیم در این موضوع همچنان ادامه دارد.

گزارش: ف. حمزه‌ای

انتهای پیام/.*

ما را در تلگرام، فیسبوک و توئیتر دنبال کنید.

نظر شما