شناسهٔ خبر: 20022041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر امور خارجه ونزوئلا بدلیل حضور در رقابت‌های کنگره استعفا کرد

وزیر خارجه ونزوئلا از سمت خود کناره گیری کرده تا در رقابت‌های کنگره جدید این کشور شرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دلسی رودریگز وزیر خارجه ونزوئلا روز چهارشنبه استعفای خود را از این سمت اعلام کرده است. وی قصد دارد در رقابت های انتخاباتی مجلس موسسان جدید شرکت کند که تاکنون جنجال های زیادی به پا کرده است.

 

قرار است ساموئل مونکادا معاون وزیر خارجه ونزوئلا، جانشین وی شود. این مطلب را نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده است.

 

رودریگز از سال 2014 میلادی وزیر خارجه ونزوئلا بوده است. مادورو در حمایت از عملکرد رودریگز تاکید کرد: او واقعا به کشور خدمت کرده است چرا که از تمامیت ارضی، آرامش و استقلال کشور مانند یک ببر دفاع کرده است.

 

انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا قرار است 30 جولای برگزار شود و رودریگز نیز مانند سایر مقام های ارشد این کشور در رقابت های انتخاباتی شرکت می کند.

 

مخالفان شرکت در انتخابات مجلس موسسان را تحریم کرده اند. مقام های قضایی اعلام کرده اند که از ابتدای ناآرامی های خونین در ونزوئلا بیش از 74 نفر کشته شده اند.

 

صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا طی هفته های اخیر به خیابان ها ریخته اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند.

 

این بدترین و خشونت بارترین اعتراضات علیه دولت مادورو از سال 2013 میلادی تاکنون به شمار می رود.

 

مخالفان دولت ونزوئلا بر این باورند که پیشنهاد مادورو برای تشکیل مجلس موسسان تلاش دیگری است تا مجمع ملی فعلی را که در اختیار مخالفان است، به حاشیه رانده و رئیس جمهور فعلی را در قدرت نگه دارد.

نظر شما