شناسهٔ خبر: 20021238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

بانک‌های چهارمحال و بختیاری علاقه‌ای به پرداخت تسهیلات به روستایی‌ها ندارند

R41350/P1377/S6,54/CT11

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بانک‌های چهارمحال و بختیاری علاقه‌ای به پرداخت تسهیلات به روستایی‌ها ندارند که این مسئله مانعی برای ایجاد اشتغال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قاسم سلیمانی ظهر امروز در دیدار با معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل پست‌ بانک اظهار داشت: متاسفانه در برخی موارد برخلاف مصوبات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی بانک‌ها آیین‌نامه‌های داخلی، فراملی و فراحاکمیتی دارند که مانعی در برابر تولید و اشتغال می‌شوند باید از طریق کار در روستا اعتماد مردم را جلب کرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها و خدماتی مانند آب و برق در روستاها ایجاد شده است اما آنها برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی جوابگو نیستند، افزود: اکنون وضعیت در روستاها به گونه‌ای است که جمعیت به دلیل نبود تولید، اشتغال و درآمد کاهش یافته باید برای حفظ فرهنگ روستایی و روستانشینی تلاش کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری پست بانک را یک مجموعه بسیار خوب در ارائه خدمات و رفع نیازهای بانکی روستاییان با صرف کمترین هزینه و وقت دانست و بیان کرد: سالانه نزدیک به 580 میلیارد تومان یارانه نقدی در استان پرداخت می‌شود این در حالی است که امسال اعتبارات عمرانی استان با 2.5 برابر رشد نسبت به سال گذشته به 250 میلیارد تومان رسیده و باید گفت پرداخت یارانه سیاست غلط بود که به یک مطالبه تبدیل شد.

سلیمانی ادامه داد: کمیته امداد در ابتدا پایگاهی برای دستگیری از مردم در چند سال بود نه اینکه هر روز خانواده زیرپوشش آن بیشتر شود، این اعداد و اعتبارات باید در تولید به کار گرفته شود تا بتوان برای ایجاد اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: در کمک نقدی و غیرنقدی به روستاییان باید تجدید نظر صورت گیرد چرا که این مسئله دلزدگی از تولید را به دنبال دارد و ممکن است با ادامه آن دیگر چیزی به نام روستا وجود نداشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی و صنایع بسته‌بندی در روستاها اشتغال زیادی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ما برای ورود سرمایه روستاییان استان به پست بانک تلاش می‌کنیم، پست بانک نیز موظف است با اعطای تسهیلات زمینه تولید و اشتغال مردم را در روستاها فراهم کند چرا که فرهنگ روستایی باید حفظ شود.

سلیمانی افزود: مشکل موجود برای انتقال حساب دهیاری‌های استان به پست بانک را بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما