شناسهٔ خبر: 20021107 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

مادورو نظامیان ونزوئلایی را ارتقای درجه داد

ایسنا

نیکولاس مادورو، رییس‌جمهور ونزوئلا همچنین سفیر ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی را به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب کرد تا جانشین دلسی رودریگز شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش  بولتن نیوز ، طی این تغییر و تحولات سه ژنرال ارتش ونزوئلا به سمت‌های مهمی رسیدند.

نیکولاس مادورو، رییس‌جمهور ونزوئلا همچنین سفیر ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی را به عنوان وزیر خارجه جدید منصوب کرد تا جانشین دلسی رودریگز شود.

نظامیانی که سمت‌های جدید گرفتند از جمله شامل ژنرال آنتونیو بناویدس، رییس گارد ملی می‌شوند که شخصا به سرکوب اعتراضات ضد دولتی که دست کم ۷۰ کشته و صدها مجروح بر جای گذاشت متهم است.

بناویدس جزو کسانی است که دولت آمریکا سال ۲۰۱۵ او را به اتهام نقض حقوق بشر حین موج اعتراضات ضد دولتی پیشین تحریم کرد.

او اکنون قرار است ریاست نهادی را بر عهده بگیرد که از سوی مادورو برای نظارت بر پایتخت تشکیل شده است. شهردار اپوزیسیون کاراکاس از دو سال پیش زندانی شده است.

از طرف دیگر ژنرال کارلوس اوسوریو که به عنوان بازرس کل نیروهای مسلح ونزوئلا فعالیت می‌کرد رییس دفتر مادورو شده است.

تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال گذشته نشان می‌دهد اوسوریو جزو مقام‌های ارشدی است که در قاچاق مواد غذایی دست داشته است. او هرگز درباره این اتهامات اظهارنظری نکرده است اما اتهامات فساد را اتهاماتی توخالی می‌داند که از سوی مخالفان سیاسی پیش کشیده می‌شود.

مادورو همچنین ژنرال خوان گارسیا را که از فرماندهان ارتش بوده به عنوان وزیر حمل و نقل معرفی کرد.

اپوزیسیون ونزوئلا انتخابات کنگره جنجالی را بایکوت کرده و معتقدند این روند به نفع دولت است و مادورو تلاش دارد تا با بازنویسی قانون اساسی سلطه خود بر ونزوئلا را گسترش دهد.

نظر شما