شناسهٔ خبر: 20020647 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

روش های جلوگیری از هک شدن در تلگرام

برای جلوگیری از هک شدن در تلگرام کارهای زیر را انجام دهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری برنا، جلوگیری از هک تلگرام، طبق آخرین آمار ها در حال حاضر بیش از بیست میلیون ایرانی از شبکه پیام رسان تلگرام استفاده می کنند، از این رو حفظ امنیت این پیام رسان بسیار ضروری و مهم بوده و افراد برای حفظ اطلاعات و فایل های شخصی خود در مقابل هکر ها باید تنظیماتی را در این برنامه اعمال کرده و برخی نکات را نیز رعایت کنند.

 

آیا تلگرام من هک شده است؟

در ایتدا برای اینکه مشاهده کنید، تلگرام شما هک شده است یا خیر، به قسمت setting تلگرام رفته و گزینه privacy and security را انتخاب نمایید، سپس بر روی گزینه active sessionss کلیک کنید.

در صفحه باز شده شما می توانید تعداد دستگاه هایی که با خط شما در حال استفاده از تلگرام هستند را مشاهده کنید، اگر در این بخش موردی مشاهده نکرید، به این معناست که فرد دیگری به تلگرام شما دسترسی ندارد.

www.dustaan.com هک تلگرام | جلوگیری از هک شدن تلگرام

آموزش جلوگیری از هک شدن تلگرام

www.dustaan.com هک تلگرام | جلوگیری از هک شدن تلگرام

آموزش جلوگیری از هک شدن تلگرام

www.dustaan.com هک تلگرام | جلوگیری از هک شدن تلگرام

آموزش جلوگیری از هک شدن تلگرام

اما در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً  بر روی گزینه Terminate all other sessions کلیک کنید تا دسترسی افراد بیگانه به تلگرام شما قطع شود.

رمز گذاری روی برنامه تلگرام

با اعمال رمز بر روی برنامه تلگرام، از دسترسی های مخفیانه اطرافیان جلوگیری کنید، این روش همچنین در مواقع به سرقت رفتن و یا مفقود شدن گوشی همراتان از اطلاعات و پیام های خصوصی شما محافظت خواهد کرد.

برای این منظور به قسمت setting تلگرام رفته و گزینه privacy and security را انتخاب نمایید، سپس بر روی گزینه passcode lock کلیک کنید. در صفحه باز شده رمز مورد نظر خود را وارد کرده و تایید کنید.

اعمال رمز دو مرحله ای برای جلوگیری از هک تلگرام

استفاده از این روش توسط سازندگان تلگرام توصیه شده است،با فعال سازی تایید دو مرحله ای هک تلگرام شما غیرممکن می شود!

برای این منظور به بخش setting تلگرام رفته و گزینه privacy and security را انتخاب نمایید، بر روی گزینه two – Step Verification و فیلد های درخواستی را پر کنید.

نصب آنتی ویروس و بررسی بدافزار ها

نصب انتی ویروس قوی بر روی گوشی، و چک کردن برنامه های مخرب و جاسوسی، برخی از نرم افزار ها بدون انکه شما متوجه شوید اطلاعات شما را به ادرس های ایمیل مشخص ارسال می کنند.

یکی از معروف ترین آن ها با نام setting در دستگاه شما ذخیره می شود، و بدون انکه متوجه باشید اطلاعات شما را به صورت کامل سرقت می کند.

 

 

نظر شما