شناسهٔ خبر: 20019955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور:

موشک شعر و کلام نفوذش از موشک نظامی بیشتر است/خانه هنرمندان در بوشهر احداث می شود

غلامرضا منتظری مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور در مراسم باران رحمت در بوشهر گفت: الان دوره جنگ نرم است و فقط موشک های نظامی نیستند بلکه موشک شعر و کلام نفوذش بیشتر از موشک نظامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ مراسم باران رحمت با حضور ریاست سازمان بسیج هنرمندان کشور، امام جمعه بوشهر و فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان و جمعی از هنرمندان در دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزار شد.

در این مراسم غلامرضا منتظری مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور اظهار کرد: در سال ٩٦ بحث تولید و حمایت از اثار هنرمندان به عنوان یک  راهبرد جدی سازمان است.

 وی افزود: امسال ١٦٠ فرصت تولیدی در حوزه های فیلم، موسقی، تجسمی، ادبیات داستانی، عکس و هنرهای نمایشی برای هنرمندان بسیجی سراسر کشور فراهم شده است.

منتظری خاطرنشان کرد: تولید حالت یک جشنواره به خود گرقته است و یک فراخوان دارد که بر اساس آن باید آثار خود را برای دبیرخانه مرکزی ارسال کنند.

وی افزود: چنانچه در استان بوشهر آثار فاخری وجود دارد که با حمایت های محدود تولید نمی شود ولی اگر کار فنی و قوی باشد با استفاده از سمن های حمایتی بسیج زمینه حمایت آن تامین می شود که برای این کار باید آثار را از طریق سازمان به ما معرفی کنید.

هنر سر سفره مردم دیده شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به مردمی شدن هنر اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان بسیج هنرمندان این نیست که کاری مشابه اداره کل ارشاد انجام شود بلکه باید هنر سر سفره مردم دیده شود و هر جا مردم هستند هنر هم باید باشد.

وی ادامه داد: اولین جایی که باید هنر بسیجی جلوه کند مسجد است چرا که فضای مسجد گونه های خاص خود را دارد و به تناسب فضای مسجد باید کار شود.

منتظری با اشاره به اجرا شدن طرح مسجد محوری افزود: در طرح مسجد محوری، هر کانون و شهر یک مسجد را با هدف افزایش جاذبه مسجد به عنوان  پاتق هنری و ادبی خود انتخاب کند.

وی با توجه به اهمیت حضور جوانان در مساجد اذعان کرد: میزان حضور نسل جوان در مساجد خیلی رضایت بخش نیست و از آن جایی که جوان دوستار زیبایی است بنابراین با هنر می توان پای هزاران نفر را به مسجد باز کرد.

رابطه هنر و دین تقویت شود

وی افزود: مسجد مظهر زیبایی است و در فرهنگ دینی ما هنر برای هنر هیچ مفهومی ندارد بلکه هنر برای هدایت است.

منتظری هنر را یک نعمت الهی دانست و گفت: اثر هنری در سکوت خود کار صد مبلغ را انجام می دهد بنابراین از هنر که یک نعمت الهی است باید در مسیری استفاده کرد که مردم را به رشد و بالندگی دعوت می کند، از این رو ما باید به سراغ مردم برویم نه اینکه منتظر بمانیم تا مردم به سراغ ما بیایند.

وی افزود: مسجد به عنوان یک پاتوق انتخاب شود و در دو نوبت عصر و شب برنامه های هنری در آن برگزار شود و از این رو رابطه هنر و دین تقویت شود.

منتظری با اشاره به اینکه جای تشویق هنرمند در دل مردم است گفت: با اجرای آثار هنری مانند شعر خوانی و برگزاری نمایشکاه هنر خوشنویسی در نماز جماعت، هنر در سطوح خود به ارتباط برقرار می شود و این مردمی بودن باعث شود که مردم هنر را سر سفره های خود ببینند.

موشک شعر و کلام نفوذش از موشک نظامی بیشتر است

مسئول سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به مسئله محوری اظهار کرد: نیازهای ما زیاد است اما باید دید که کدام نیاز مسئله جدی کشور در حوزه فرهنگ است؛ هنرمند آن را اولویت خود قرار دهد.

وی با اشاره به حمله موشکی ایران به داعش افزود: موشک فقط موشک های نظامی نیستند بلکه موشک شعر و کلام نفوذش بیشتر از موشک نظامی است.

منتظری تصریح کرد: نباید انتظار داشت که سپاه و ارتش موشک شلیک کند چرا که الان دوره جنگ نرم است و باید موشک هنر را شلیک کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن افزود: اینکه رهبر انقلاب فرمودند آتش به اختیار، این فرمان برای هرج و مرج و بی نظمی نیست، نباید منتظر بود تا به بگویند چه کاری را انجام دهیم بلکه باید خودمان آغاز کننده کار باشیم.

منتظری اظهار کرد:  هنر اعجاز دارد و هیچ سلاحی برنده تر از هنر نیست، پاسخ سپاه هنر با هنر است.

وی افزود: شعار سال مسئله ما است بنابراین فرهنگ سازی کار و تلاش پاشیدن بذر تنفر نسبت به بیکاری، کار هنرمند است.

خانه هنرمندان در همه مراکز استان ها احداث می شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان در بیان کرد: سفره بزرگ بین المللی پیش روی هنرمندان در حوزه تجسمی، عکس، خوشنویسی، انیمیشن و پویا نمایی است و در دومین جشنواره که 5 چشنواره ملی شعر است و به میزبانی 5 استان که همه مسئله محور است برگزار می شود که شامل جشنواره اقتصاد مقاومت، جلوه های کار و تلاش، جشنواره فتنه، بصیرت، روشنگری، جشنواره استکبارستیزی و خودباوری است که پایان هر جشنواره کتابی چاپ می شود و تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد.

منتظری گفت: در همه مراکز استان ها خانه هنرمندان به عنوان یک پاتوق برای حضور هنرمندان احداث می شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما