شناسهٔ خبر: 20019611 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جهش ۲۰ میلیونی قیمت پژو ۲۰۰۸

اقتصاد > صنعت - تسنیم نوشت:در حالی قیمت خودروی پژو ۲۰۰۸ تا حدود ۱۰۰ میلیون تومان توسط ایران خودرویی‌ها اعلام شده بود که معاون سازمان حمایت با توجه به پیش فروش این خودرو ، پیش‌بینی قیمت ۱۲۰ میلیون تومان را اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -

 همزمان با سفر روحانی به فرانسه در بهمن ماه 94 قرارداد از سرگیری همکاری‌ ایران خودرو و پژو نهایی شد.ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری 50درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد بود که باید به انتقال تکنولوژی، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی منتهی شود.

در این قرارداد طی 5 سال تا 400 میلیون یورو (451 میلیون دلار) سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات جدید، تحقیق و توسعه انجام خواهد گرفت. بدین جهت تولید مشترک سه نوع خودروی 208، 2008 و 301  در این قرارداد تعریف شد که قرار است در شرکت مشترک"ایکاپ" با سهم پنجاه درصدی هر یک از طرفین با اولویت صادرات 30 درصد از محصولات  انجام شود. 

قرار بود خط تولید 2008 اسفند ماه سال گذشته رونمایی شود،اما  به دلیل مشکلات روند داخلی سازی افتتاح رسمی خط تولید اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو (2008)  12اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت .

بعد از افتتاح رسمی خط تولید قرار شد شرکت جزئیات فروش این خودرو را هم اعلام کند که با تعلل هایی امروز اول تیرماه نخستین سری فروش این خودرو آغاز شد. نکته قابل توجه دراین فروش عدم اعلام قیمت نهایی خودرو است که همین موضوع با انتقادات بسیاری همراه شد اما مسؤلان ایرادی به این موضوع نگرفتند و معتقد بودند قیمت این خودرو را عرضه و تقاضا مشخص خواهد کرد.

علاوه بر این موضوع مسؤلان ایران خودرو از همان روزهای اعلام تولید مشترک پژو 2008گفته بودند قیمت این خودرو زیر 100میلیون تومان خواهد بود و همین امرباعث شد تا مردم برای خرید آن رغبت بیشتری داشته باشند.

اما میر آخورلو معاونت بازرسی سازمان حمایت در مورد ابهامات فروش پژو 2008 که گفته است هرچند براساس آئین نامه پیش فروش خودرو ، ودیعه دریافتی هنگام پیش فروش حداکثر 50 درصد قیمت خودرو تعیین شده است اما چون قیمت فروش نقدی آن مشخص نشده است و پیش بینی می شود این خودرو با قیمت 120 میلیون تومان از خرداد سال آینده عرضه شود ، با پیش فروش 60 میلیون تومانی موافقت شد.

با توجه به صحبت های مدیرعامل ایران خودرو که قرار بود با افزایش ساخت داخل این خودرو با قیمت زیر 100 میلیونی راهی بازار شود، جهش قیمتی پیدا کرده و قیمت آن که هنوز نهایی نشده به 120 میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر از ساعت 10 صبح امروز نخستین مرحله فروش این خودرو آغاز شده و باید دید در نهایت خودرویی فرانسوی پژو 2008 تا چه اندازه با رغبت مردم در خرید روبه رو خواهد شد و تا چه اندازه رشد قیمت را تجربه می کند .

 

3535

نظر شما