شناسهٔ خبر: 20016387 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

هارمونی دریا‌ها، بزرگترین کشتی تفریحی دنیا

خبرگزاری میزان- سوار شدن به یک کشتی تفریحی گردشگری، یکی از گزینه‌های گردشگران است. این بار می‌خواهیم با معرفی هارمونی دریا‌ها با عبارت انگلیسی MS Harmony of the seas، یکی از بزرگترین کشتی تفریحی‌های ساخته شده به دست انسان است؛ که توسط شرکت STX France تولید شده است و شرکت کشتیرانی رویال کارائیب اینترنشنال از استفاده می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، سوار شدن به یک کشتی تفریحی گردشگری، یکی از گزینه‌های گردشگران است. این بار می‌خواهیم با معرفی هارمونی دریا‌ها با عبارت انگلیسی MS Harmony of the seas، یکی از بزرگترین کشتی تفریحی‌های ساخته شده به دست انسان است؛ که توسط شرکت STX France تولید شده است و شرکت کشتیرانی رویال کارائیب اینترنشنال از استفاده می‌کند.
 
این کشتی تفریحی رویایی دارای امکانات زیادی است که حتی می‌توان عنوان «شهری روی آب» هم روی آن گذاشت. بزرگترین کشتی گردشی دنیا است. کارائیب اینترنشنال، یک شرکت کشتیرانی آمریکایی است که دومین اپراتور خطوط کشتیرانی کشتی‌های گردشی در دنیا به حساب می‌آید. این شرکت کشتیرانی مالک ۵ خط کشتی کروز و تعداد زیادی خطوط کشتی گردشی است. دو کشتی گردشی دیگر این شرکت، شیفتگی دریا‌ها یا Allure of the Seas و پناهگاه دریا‌ها یا Oasis of the seas هستند که بعد از همین کشتی هارمونی دریاها، در رده دوم و سوم بزرگترین کشتی‌های گردشی دنیا قرار دارند.

کشتی

دو کشتی گردشی قبلی که در حال حاضر در رتبه‌های بعدی قرار دارند، این شرکت کشتیرانی را با سفارش ساخت کشتی سومی در دسامبر ۲۰۱۲ روبرو کرد. اولین کارآزمایی دریایی این کشتی تفریحی نیز در مارس ۲۰۱۶ انجام شد و ۱۲ می ۲۰۱۶ به شرکت کشتیرانی رویال کارائیب تحویل داده شد. ساختن هارمونی دریا‌ها حدود ۳۲ ماه طول کشیده است و عجیب نیست که این همه امکانات درون آن دیده می‌شود! نهایتا! در ۱۵ مه سال ۲۰۱۶، در حوض خشک شرکت STX فرانسه به آب انداخته شد و اولین مقصدش هم ساوتهمپتون انگلستان بود!

با گذراندن دو سفر آزمایشی این کشتی، مشکلات آن در جریان سفر‌ها نمایان شد. هارمونی دریا‌ها را سه شب به مقصد شربورگ و ۴ شب به مقصد روتردام فرستادند. نتیجه، انتقاد مسافران از ساخت و سازهای در حال انجام، نداشتن آب گرم، جاذبه‌های در حال ساخت، و زمان انتظار بالای رستوران‌ها بود؛ بنابراین در ۲۹ می‌که از ساوتهمپتون حرکت کرد، این مشکلات به کلی در کشتی مرتفع شده بود و وقتی ۵ ژوئن به بارسلونا رسید، مسافران از آن رضایت کامل داشتند.
 
  کشتی

امکانات کشتی گردشی هارمونی دریا‌ها

در هارمونی دریا‌ها ۲۷۴۷ اتاق در انواع و کلاس‌های مختلف ساخته شده است و ۶۴۱۰ مسافر می‌توانند در آن جا بگیرند. در بین آنها، اتاق‌های کوچک داخلی، اتاق‌های بزرگ و سوییت‌ها دیده می‌شوند. بعضی هایشان بالکن مجازی هم دارند، نمایشگرهایی به طول دو متر هم از سقف تا کف کشیده شده اند که در آن‌ها نمای اقیانوس دیده می‌شود!
بیشتر امکانات هارمونی دریا‌ها شبیه به دو کشتی گردشی دیگر این شرکت است، اما طراحی‌های آن‌ها تغییرات کوچکی دارند و ویژگی‌های بیشتری نیز در آن‌ها رعایت شده است!
 
  کشتی

مهم‌ترین امکانات کشتی تفریحی هارمونی دریا‌ها

در این کشتی گردشی، مرکز تناسب و اسپا به همراه کلاس‌های یوگا و تای چی دیده می‌شود. سالن زیبایی، سمینار‌ها و کلاس‌های تخصصی هم در آن کار شده است!

برای کودکان، محوطه بازی آبی ساخته شده و کودکان می‌توانند به راحتی در آن سرگرم شوند.
 ۴ استخر شنا به همرا سولاریوم و ۱۰ جکوزی نیز قرا دارد.
برای موج سواری شبیه ساز امواج مصنوعی وجود دارد.
داشتن ۲۰ سالن غذاخوری و رستوران با منوهای متنوع و موضوعی، سرویس داخل اتاق، آشپزی بین المللی از امکانات این کشتی گردشی است.
برای عاشقان هنر، تئاتر دریایی به همراه یک استیج فضای باز برای اجرای نمایش‌های آکروباتیک و آبی ساخته شده است.
دیوارهای صخره نوردی برای سرگرمی و نشاط بیشتر هستند.
ورزشکاران رشته‌های مختلف از زمین بسکتبال، زمین کوچک گلف و میز پینگ پنگ می‌توانند استفاده کنند.

برنامه‌های تفریحی تحت عنوان Adventure Ocean برای کودکان قرار دارد.
یکی از بهترین بخش‌های این کشتی برای کودکان، لذت ملاقات و غذا خوردن با شخصیت‌های محبوب کارتونی شان است، مانند پاندای کونگ فو کار، شرک و پنگوئن‌های ماداگاسکار و...
اینترنت پرسرعت برای اتصال به دنیای مجاری
گالری ۳۰۰۰ اثر هنری از هنرمندان ۶۰ کشور جهان
مرکز خریدهای متنوع با فروشگاه‌های زیورآلات، عطر و تازه‌های مد، فروشگاه برندهای برتر در آن دیده می‌شود.
پارک مرکزی شامل یک باغ فضای باز به همراه امکانات تفریحی، فروشگاه، گالری و رستوران هم در هارمونی دریا‌ها هست.
رستوران هایی با آشپزی ساحلی و غذاخوری خصوصی با نمای رو به اقیانوس برای عاشقان غذا.
محوطه‌ی اسکی روی یخ بسیار هیجان انگیز خواهد بود.
مهد کودک به همراه مربیان مجرب و آموزش دیده برای نگه داشتن کودکان هم در نظر گرفته شده است.
 
  کشتی

حقایقی جالب درباره هارمونی دریا‌ها

هزینه ساخت این کشتی گردشی، حدود ۱. ۳۵ میلیارد دلار برآورد شده است و طول آن بیشتر از ۳۶۲ متر است. برای این کشتی گردشی، حدود ۲۳۹۴ خدمه در نظر گرفته شده است که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند. حقایق دیگری هم در مورد این کشتی گردشی وجود دارد!
اگر این کشتی ۵۰ متر کوتاه‌تر بود، هم اندازه برج ایفل می‌شد!
برای این که در کشتی گردشی گم نشوید، دستبندهای ردیاب GPS به دست مسافران بسته می‌شود تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.
هفت قسمت درون کشتی وجود دارد: پارک مرکزی، بردواک (Boardwalk)، تفرجگاه رویال، بخش استخر و امکانات ورزشی، مرکز اسپا و تناسب اندام، بخش سرگرمی و قسمت ویژه‌ی کودکان و نوجوانان.
نانوایی درون کشتی، نان‌ها و شیرینی‌های تازه این کشتی را تهیه می‌کند.
برای رفت و آمد در کشتی، ۲۴ آسانسور در نظر گرفته شده است.

هارمونی دریا‌ها از نگاه آمار و ارقام

 ۴۶ اتاق با قابلیت ورود ویلچر
 ۲۷۴۷ اتاق، مجموع اتاق‌ها
بزرگترین استخر روی دریا با عمق ۵. ۵ متر در این کشتی تفریحی قرار دارد
حدود ۱۰، ۶۰۰ گیاه مختلف و ۵۲ درخت در پارک مرکزی کشتی نگه داری می‌شوند!
آب استخر حدود ۲۳۰۰ تن وزن دارد!
هر روز حدود ۵۰ تن آب برای تولید تکه‌های یخ استفاده می‌شود!
مصرف آب شیرین در این کشتی، هر ۲۴ ساعت، ۲۱۳۲ تن است!
برای ساخت کشتی هارمونی دریا، ۲۴۱۴۰۱ متر لوله، و ۵۳۱۰ کیلومتر برق مصرف شده است. برای رنگ کردن این کشتی ۱۵۸، ۵۰۳ گالن رنگ به کار رفته، ۹۰، ۰۰۰ متر مربع برای کفپوش و ۸۰۰۰ مترمربع برای پنجره‌ها استفاده شده است.
در رستوران‌های این کشتی، ۲۰ سرآشپز، ۲۲۲ آشپز، و ۱۰۲ خدمه رستوران کار می‌کنند.
برخی از ۲۸ گالری مستقل این کشتی، به طور ۲۴ ساعته باز هستند.
رستوران‌های این کشتی، مستقل از یکدیگر هستند و منو و خدمه و سرویسشان نیز متفاوت است.

  کشتی

میانگین میزان مصرف مواد غذایی مختلف در یک هفته

گوشت گاو: ۷ تن
مرغ: ۷ / ۲ تن
لابستر: ۸۱۷ کیلوگرم
غذای دریایی: ۴ / ۹ تن
ماهی آزاد: ۱ / ۸ تن
تخم مرغ تازه: ۸۶۴۰۰ عدد
آرد: ۷ / ۵ تن
شکر: ۱ / ۶ تن
قهوه: ۶۸۰ کیلوگرم
میوه‌ی تازه: ۲۰ تن
سبزیجات تازه: ۲۸ تن
سیب زمینی: ۸ تن
بستنی: ۳۰ هزار لیتر
خامه و شیر تازه: ۳۰ هزار لیتر
پنیر: ۲ / ۶ تن
آب: ۳۵۰۰ بطری
 ۱۸۰۰۰ قطعه پیتزا
 
کشتی 
 
  کشتی
 
انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 
منبع: همگردی

نظر شما