شناسهٔ خبر: 19990804 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزان فطریه و کفاره روزه ماه رمضان از سوی دفتر آیت الله مکارم شیرازی اعلام شد

قم - ایرنا - از سوی دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، میزان زکات فطره و کفاره ماه مبارک رمضان مشخص و به کلیه دفاتر ایشان در سراسر کشور اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، بر اساس اعلام نظر آیت الله مکارم شیرازی، زکات فطره امسال برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ 60 هزار ریال و بر اساس قوت غالب برنج خارجی، مبلغ 150 هزار ریال و برنج ایرانی، مبلغ 300 هزار ریال اعلام شده است.
همچنین کفاره روزه غیر عمد (عذر) برای هر روز مبلغ 20 هزار ریال است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد برای هر روز مبلغ یک میلیون و 200 هزار ریال است.
لازم به ذکر است که براساس مساله 1492 رساله توضیح المسائل این مرجع تقلید، زکات فطره بر تمام کسانی که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنی باشند واجب است، یعنی باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریبا سه کیلوگرم) از آنچه غذای نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را بدهد کافی است.
در ضمن بنابر فتوای این مرجع تقلید اگر کسی تنها در افطار شب عید فطر میهمان دیگری باشد فطریه او به عهده خودش است.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

نظر شما