شناسهٔ خبر: 19988244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مجیدی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:

جامعه روحانیت باید نسبت به انتخابی خواندنِ ولایت از سوی رئیس‌جمهور موضع بگیرند

علی مجیدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نسبت به اظهارات روحانی مبنی بر انتخابی خواندن ولی جامعه از سوی مردم و احترام حضرت علی(ع) به دموکراسی انتقاد کرد و از جامعه روحانیت خواست نسبت به این انحراف سکوت نکنند.

صاحب‌خبر -

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

علی مجیدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهور نسبت به جمهوریت در امر ولایت گفت: پیشتر از این ما نسبت به رساله آقای روحانی شک داشتیم که به یقین تبدیل شد، حال نیز با اظهارات ایشان در مورد دین، به سواد دینی ایشان شبهه وارد شده است. یعنی آقای روحانی که سال‌ها در حکومت شیعی بوده‌اند و خودشان را نزدیک به امام خمینی(ره) می‌دانند از انتصابی بودن ولایت از سوی خدا خبر ندارند؟ آیا نمی‌دانند امام با حکم خدا امام است نه با رأی مردم؟ مردم در آن عصر به حکم خدا مبنی بر ولایت و امامت حضرت علی(ع) تن در ندادند و خودشان رفتند به سمت انتخاب خلیفه، این خلاف حکم خداست، و نتیجه‌اش ۲۵ سال خانه نشینی حضرت علی(ع) شد. مواضع آقای روحانی نسبت به صلح امام حسن(ع) و مذاکره امام حسین(ع) با یزیدیان مواضع غلطی است که نشان از کج فهمی ایشان در بحث تاریخ دین دارد، البته آقای روحانی جوری کشور را اداره کردند که کشور بسیار آسیب خورده است. البته مواضع علما همچون آیت الله جوادی آملی و آیت الله مکارم شیرازی تکلیف آقای روحانی را بهتر روشن می‌کند.

 

مجیدی در ادامه تصریح کرد درخواست ما از علما و مراجع این است که اجازه ندهند برداشتها و نسبتهای ناروا به اسلام و ائمه داده شود چرا که اگر نسبت به برداشتهای روحانی موضعگیری جدی نشود، ولایت حضرت علی علیه السلام زیر سوال میرود که باعث انحراف جامعه است به گونهای که دیدیم فریب معاویه در زمان حضرت علی علیه السلام موجب شد که عده‌ای در زمان شهادت حضرت میگفتند مگر علی هم نماز می‌خواند، این امام والامقام هم در عصر خود بسیار مظلومانه زیستند و هم امروز در نزد شیعیان خود مظلومند، شاید یک عمامه بسر غربگرا بتواند چنین اهانتی به حضرت علی(ع) بکند اما دیگر علما و روحانیون نباید نسیت به او سکوت کنند.

 

نظر شما